Thread: Uten barn
View Single Post

#9 (permalink)  
Old 11-03-2010, 23:57
brabla brabla is offline
Senior Member

Quote:
Originally Posted by viking View Post

Jeg merker at mine valg i hverdagen, både i forhold til økonomi, rutiner, mål og mening - endrer seg endel i forhold til om jeg baserer livet på å bli mor eller ikke bli mor.
Uten barn er jeg mer åpen for å være leietaker enn eie egen bolig, uten barn er jeg mer åpen for å risikere overskudd i interessante investeringer og prosjekter,
med barn har jeg mer fokus på å tilpasse sunne rutiner og bygge en stabil privatøkonomi.
Viking

Det du har merket tror jeg er den biologiske "programmeringen" som kvinner har medfødt og som vi menn ikke har like høyt nivå på.

OT Jeg har sett så mange ganger fra fattige land, hvem er det som kjemper mest for barna sine? Det er mest kvinner som tar ansvar f.eks i fattige Afrikanske land. Da de micro kredittene ble gitt til både menn og kvinner så viste det seg at de fleste mennene brukte opp pengene på tull. Mens kvinnene startet små virksomheter og med inntektene betalte ned disse kredittene og skaffet videre inntekter som de kunne livnære seg og barna og mannen med.
Reply With Quote