View Single Post

#2 (permalink)  
Old 27-05-2009, 22:43
Nselk Nselk is offline
Senior Member

Ojsann, jeg har kasta listen over hva jeg har handlet, men skal jo handle inn igjen rett før eller etter helga (har en unormalt aktiv helg med både fest og SPA), og kan - hvis jeg husker det - legge inn handlelista da...

Det blir stort sett ihvertfall: Bleier, dopapir, tørkeruller, pålegg (kjøttpålegg, leverpostei, sursild, makrell i tomat, tunfisk etc) egg, smør, melk, brød, kaffe, biola, grønnsaker (cherrytomat, agurk, gulrot, potet, paprika, ruccolasalat, sukkererter etc), frukt (diverse, men særlig mye melon for tiden - deilig sommerfrukt!), lørdagsgodt til ungene og noe snadder til oss! Og så fyller jeg på lista med behovs-produkter som vaskemiddel, håndsåpe, dusjsåpe/shampo, paracet, plaster (sommertid og små barn! ) etc...

Denne uka har jeg følgende middagsplan:
Mandag: Tomatsuppe med makaroni og egg
Tirsdag: Fiskegrateng med gulrøtter, bacon, poteter og hvit saus
Onsdag: Grille pølser og kyllingfiléter, ris og bernaisesaus/bretagnesaus
Torsdag: Spaghetti med kjøttsaus og revet ost
Fredag: Jeg skal på fest – sambo ordner noe
Lørdag: Risgrøt
Søndag: Ikke helt planlagt enda... vi skal enten på tur ut i skogen, eller så er det full flyttesjau for svigermor, så middagen tas på sparket!

Jeg planlegger middagsuken ut fra hva som skjer, og hva vi har i skap/fryser, og i forhold til å prøve å variere kosten litt. Denne uka ble det handlet inn til middagsplanen: egg, en pose suppe til (jeg må lære meg å lage tomatsuppe fra bunnen!), fiskegrateng (5 stk - "flyttebyrå" til middag ), poteter, ris og saus... ja, det var vel det! Blir endel "enkel" middag, for vi flytter min bror + samboer til eget hus OG svigermor fra oss til leilighet - begge deler denne uka!!
Reply With Quote