Jeg har montert tidsur på panelovner i hallen og stuen. De slår seg av i 10-tiden på kvelden og blir satt på igjen et par timer før jeg kommer hjem fra jobb.
Jeg skrev tidligere i år et
innlegg på bloggen om å senke temperaturen på soverommet. Selv har jeg satt ned termostaten fra 21 til 18 grader. I innlegget anbefalte jeg en temperatur på 15-18 grader, men jeg må innrømme at jeg er litt frøssen av meg om morgenen og derfor er jeg ikke tøff nok til å sove i 15 grader. Om jeg ikke sparer så veldig mye på dette, så sover jeg bedre om natten. Og en bonus er at prosessen med å kle på seg klokka 6 om morgenen går en del raskere nå enn før. (Det hender at jeg må kle på meg under dynen om det føles for kaldt når jeg våkner, men går også bra)
Jeg har også kjøpt meg vedovn som skal monteres i hallen nede. Vedovnen i stua gir ingen varme til kjelleren, så jeg håper å få mer varme i huset når jeg kan fyre i hallen isteden for i stua. Men jeg venter fortsatt på at lommeboka skal tillate meg å leie håndverker til å sette opp brannvegg og montere ovnen.
Ellers sprer jeg litt varme selv når jeg tenker på hvor høy nettleien er. Blir lett litt varm i toppen da ja. Det spiller egentlig ingen rolle hvor mye strøm man sparer, for når vi sparer strøm øker de bare nettleien.....