View Single Post

#20 (permalink)  
Old 21-09-2009, 10:37
meg meg is offline
Member

Quote:
Originally Posted by sparegris View Post
Vi er to voksne og en katt. Vi holder på med å få oversikt over forbruket vårt, men vi ligger an til å bruke ca 4000,- i mnd.. Beløpet dekker kun ting som stappes i munnen.

Vet ikke hvorfor det er så høyt, vi spiser stort sett bare enkel mat, og (jeg som skriver) spiser middag maks to ganger i uka. Vi handler to ganger i uka, og lager ikke mer mat enn vi orker å spise.

Vi begynte å føre opp utgiter medio juli, og når vi vet sånn ca hva vi ligger på skal det budsjetteres.
4000 for to voksne og en katt høres ikke så gærent ut det, i forhold til satsene SIFO bruker i et standardbudsjett. SIFO - lenker (budsjett - PDF)

Vår familie bruker nok en del mer enn flere av de som svarer her. Telte opp et par måneder tidligere i år, og kom fram til at matbudsjettet (inkludert andre husholdningsting som bleier, tannkrem osv) lå på i hvert fall 6-7000 i måneden. Kan sjekke litt nøyere i kveld, og evt komme med riktigere tall da.

Nå er jeg heller ikke villig til å kutte i matbudsjettet "for enhver pris". Har en allergiker i familien, så det er viktig at han også kan spise maten, i tillegg har vi jo råd til å kjøpe god mat, så da er mat noe vi prioriterer. Handler selvfølgelig gjerne ting på tilbud :-)
Reply With Quote