Thread: Boligalarm
View Single Post

#3 (permalink)  
Old 30-09-2014, 07:54
Perfect Loser Perfect Loser is offline
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Nilzo View Post
Selgeren brukte alle triksene i boka, henviste til at de var best i test tv2 hjelper deg, og sa det man ville høre.
Denne var jo litt provoserende, siden jeg så siste test i TV2 hjelper deg. Sektor kom klart dårligst ut av tidsmålingen for oppmøte. Men alarmselskapene er veldig flinke til å ringe opp ganske raskt da. Problemet er at de venter i det lengste med å rykke ut.

Selv har jeg alarm fra Altibox, som sikkert ikke er hverken bedre eller dårligere enn de du nevner. Tror kanskje at den største fordelen er at huset er market med alarmskilt og klistermerker på vinduer og dører. Inbiller meg at potensielle tyver heller ville velge et hus i nærheten uten alarm-marking.

Jeg har også erfart at representanten fra vaktselskapet ved utrykning bevisst drøyde slik at de ikke risikerte å treffe innbruddstyvene. Jeg var så naiv at jeg trodde de gjorde sitt ytterste for å komme raskt nok til å knipe tyvene på fersken. Nevnte eksempel er (heldigvis) ikke fra mitt eget hus, men fra innbrudd på min kones arbeidsplass for 6-8 år siden.
Reply With Quote