View Single Post

#1 (permalink)  
Old 22-05-2015, 16:12
Rumble Rumble is offline
Junior Member

Sagt opp fra jobb pga. nedleggelse

Hei.

Jeg har jobbet i en butikken innenfor et stor kjede. For noen uker siden ble butikken lagt ned pga. kjeden ikke tjente nok penger på den.
Fikk ikke noe beskjed på forhånd, ble bare tilkalt til møte og fikk høre at vi sto uten jobb neste uke.

Dette var greit for meg, siden jeg har en annen jobb i sikte. Men blir ikke noe av før senere i sommer. Så oppsigelsepengene hadde gjort meg godt.

Men noen dager senere så fikk jeg beskjed om at de skal ha utsalg av varene fra butikken i en annen kommune. Er ca. 30 min reisetid der de skal ha utsalget.

Så jeg må jobbe der for å få oppsigelsepengene mine. Dette skal vare i 2-3 måneder ca.

Problemet da, jeg kommer meg ikke ditt. Har ikke bil for øyeblikket og det går ingen offentlig transport til der jeg skal jobbe.

Dette har jeg jo sagt ifra til sjef om, og da fikk jeg beskjed om at jeg ikke får oppsigelsepenger (åpenbart).

-

Men ja, har jeg virkelig så lite rettigheter at jeg bare kan bli flyttet på sånn og bli tvunget til å jobbe en helt annen plass for å få "trøstepengene" mine etter å blitt oppsagt
Reply With Quote