View Single Post

#1 (permalink)  
Old 23-06-2015, 13:34
Gjeldsofferet Gjeldsofferet is offline
Member

Når du ikke lenger orker mer

Hei

Har lest inne på dette forumet i rundt to uker nå. Og fant ut at jeg kanskje skulle registrere meg jeg også.

Mitt navn er Gjeldsofferet. Jeg har en samboer, og to barn. En på skolen, og en i barnehagen. Jeg er 26 år gammel, og har opparbeidet meg masse drittgjeld, på relativt kort tid.

Hvordan vi har opparbeidet oss denne gjelden? Jeg har gått arbeidsledig i snart tre år. Kun hatt vikarjobber. Syv timer her, fire timer der. Så inntekten har ikke vært noe å skryte over. Vi har hatt en sikker inntekt, på 25.000 kr. Dette skulle dekke billån, lånekassen, husleie, strøm, tv, internett, barnehage - ja, det daglige.

Ingen hemmelighet at vi ikke har klart å betale regninger, mat, husleie etc., hver måned. Så vi syns det virket greit å ta opp lån, for å dekke disse utgiftene.

Vi har heller ikke, dessverre, vært flinke med økonomien i forhold til diverse handel. Det være klær, sminke, bildeler, interiør osv.

Nå har jeg nettopp satt opp en oversikt over gjelden vi har. Ingenting har gått til inkasso, enda, men det er på vei. Har sendt ut brev til eventuelle kreditorer. Gjelden er skyhøy. Og med en inntekt på rundtom 25-30k, så har vi ikke sjangs i havet til å betale hver eneste kreditor, hver måned.

Jeg har fått jobb, som lærling, og starter i august. Dere tenker sikkert at det er helt idiotisk av meg å gå inn i en jobb som lærling med den gjelden vi har. Men jeg har søkt på x antall jobber kver dag, i tre år. Jeg får ingenting uten utdanning.

Så til den store, forferdelige summen på gjelden: 1.071.000 kr...

Jeg vet vi har vært dumme, idiotiske, uansvarlige osv. Men jeg ber dere om å ikke slenge med leppa. Vi ønsker å ordne opp. Jeg er helt på bunn. Og orker ikke lenger mer. Ber dere heller ikke om å syns synd på meg.

Kanskje administrator vil legge denne tråden til der hvor jeg kan skrive en slags dagbok?
Reply With Quote