View Single Post

#9 (permalink)  
Old 23-06-2015, 21:29
Gjeldsofferet Gjeldsofferet is offline
Member

Quote:
Originally Posted by RobertA View Post
Velkommen til et fantastisk forum!
Ingen hyggelig situasjon dere er i, men du må for all del ikke gi opp uansett hvor vanskelig det ser ut for øyeblikket.

Men er 900.000 kun forbrukslån/kredittkort? Hva er dette blitt brukt på? Har dere ting dere kan selge? Billån? kan dere skaffe dere en billigere bil?

Du har tatt et stort men ikke minst viktig steg allerede ved å dele situasjonen dere er i. Vi heier på dere!!
Ikke hyggelig i det hele tatt. Men vi er nødt å ta tak.

900.000 kr er kun forbrukslån, dessverre. Skremmende høyt. Hvordan er det mulig?

Vi har opparbeidet oss denne gjelden i løpet av fire år. Pengene er brukt på ubetalte regninger, bildeler (for å få bilen eu godkjent) blant annet. Mye av gjelden er også "gammel moro".

Jeg har dessverre utviklet en slags "shoppemani". Når jeg har sett at pengene ikke strekker til, eller noe har gjort meg trist og lei, så har det endt opp med shopping. På kreditt. Helt tragisk. Forbanna irriterende, men jeg går nå til psykolog, for å prøve å endre disse såkalte "tvangstankene" mine, som sier at "om du shopper det og det nå, så glemmer du at pengene ikke strekker til. Det blir sååå mye bedre med noe nytt". Bullshit! Og det ser jeg nå. Jeg ble da aldri lykkelig av den shoppingen. Kanskje i det pakken kom på døra, og til jeg hadde fått på plass tingene, men ikke lenger enn det.

Bilen er nokså billig, sett bort i fra at vi har billån på den. Det er en 15 år gammel bil, bruker fint lite drivstoff. Og samboer er mekaniker, så vi slipper dyre verkstadregninger.

Takk for heiarop!
Reply With Quote