View Single Post

#1 (permalink)  
Old 27-10-2017, 22:13
laffen laffen is offline
laffen

Trenger råd asap

Hmm. (Dersom du ikke er interessert i bakgrunnen, hopp over til siste avsnitt..)

Har satt meg selv i en ubehagelig situasjon, som i og for seg ikke er ille sammenliknet med mange andre, men føles helt for jævlig akkurat nå. Føler meg helt fryktelig sicko fucked, som en hangover som ikke slipper taket. Hjelp meg å løse dette.

Historien min er at jeg (Mann 29 år) eier min egen leilighet til verdi av 2,5-3 mill. uten banklån. I tillegg BSU på et par hundre tusen. Arvet masse penger slik at jeg kunne kjøpe uten lån med et par hundre tusen bakom. Kjøpte leiligheten for lenge siden. Har levd fornuftig, men klarte å rote meg inn i noe spillegreier...

Spilte først rolig og med ganske små beløp, før det eskalerte. Tapte først beholdningen jeg hadde på ca. 100.000 slik at jeg plutselig ikke hadde buffer eller noe på konto. Så, i et svakt og dumt øyeblikk, overførte jeg først noe og deretter mer fra kreditkortet i banken til sparekontoen for å prøve å vinne tilbake det tapte. Plutselig står man med 100.000 i minus på kredittkortet. Det som gjør situasjonen vanskeligere enn ellers, er at jeg i øyeblikket er i permisjon fra jobben frem til april, for å reise og slikt..

Så...Jeg har permisjon og er omtrent blakk. Det jeg ønsker er å få et (omgjort fra kredittkort i og for seg) boliglån slik at jeg ikke må betale så ekstreme renter + ha penger nok til å leve for til jeg starter i jobben igjen. Jeg vet at jeg kan omgjøre BSU til cash umiddelbart, men da må man betale tilbake skattefradraget til staten. Så spørsmålet: Hva sier jeg når jeg kommer til banken? Helt ærlig? 50% ærlighet? Lyge (kanskje vanskelig mtp. transaksjoner til spillside..)? Kanskje de bare har full forståelse og ordner det uten problem? Skal ikke spørre om lån på mer enn et par hundre tusen med sikkerhet i heleid bolig.

Dette høres sikkert helt patetisk ut fordi jeg egentlig er ganske godt bemidlet, men jeg er fortvilet. Kanskje er det superenkelt å stikke å snakke med banken. Skal rydde opp selvfølgelig. Jobbe og betale kjapt inn igjen. Jobber jeg litt overtid når jeg starter igjen kan jeg ha betalt alt tilbake i slutten av 2018. Men er nødt å ha penger å leve for nå, mer kredittkort frister aldeles ikke...