View Single Post

#4 (permalink)  
Old 28-10-2017, 01:43
vonPalm vonPalm is offline
Senior Member

Ja det beste i livet er gratis men dessverre er det vanskelig å nyte av det skikkelig hvis man har uorden i økonomien!

Du vet kanskje bedre enn meg hva som gjelder, dette med å ikke bruke BSU til tilbakebetaling før neste kalenderår, det visste ikke jeg. Men banken vet nok og ligningskontoret vet sikkert enda bedre (selv om ikke alle medarbeidere er like oppdaterte på alt). Men det er gratis å spørre de, og de svarer på telefon

Nå er det jo ikke så lang tid til neste kalenderår... selv om det er lenge hvis man er blakk! Men har du ikke inntekt når du er permittert? Ville ikke økonomien funket, hvis bare du ikke hadde hatt kredittkortsgjelden? Og vet du noe om når du kommer tilbake i jobb?

Uansett har du jo en nødløsning, ved å ta ut penger fra BSU-en. Da taper du opptjente skattefordeler, men det er iaf en trygghet å ha det som siste utvei.

... Et triks som er virkelig farlig, men som funker rent teknisk, er å knytte vipps og mobilepay til kredittkortet. Så vippser du til en kamerat, som overfører til din bankkonto. Da får du rentefri kreditt fra kredittkortet ditt, selvsagt bare til du må betale regningen. Men da gjør du det samme med et annet kort, og så videre. Hvis du har mye ubrukt kredittgrense på kortene dine, så kan du holde det gående på den måten en stund uten å betale renter - men du bygger opp mye gjeld av verste sort! Så du må vite at du får inn ekte penger snart, eller så må du bare cashe inn BSU-en.