View Single Post

#7 (permalink)  
Old 30-10-2017, 11:17
laffen laffen is offline
laffen

Tusen takk for svar. Orket ikke helt å svare i helgen, men innleggene leste jeg og er taknemmelig for dem! (Sidenote: Er ikke permitert, er i frivillig permisjon. Fast stilling i det offentlige som ikke kan sies opp av arbeidsgiver)

Status:

1. Har lagt inn lånesøknad på boliglån på eksisterende bolig. Får bare krysse fingrene for at det går i boks. Når det gjelder BSU kan man betale ned på boliglånet med en gang det er innvilget og utbetalt! (Du hadde helt rett der vonPalm). Hvis jeg får innvilget lån, vil jeg dog ikke bruke BSU-en, men la den stå så lenge så mulig. Eneste måte jeg bruker den, er hvis jeg kun får lån med betingelse om å betale det hele ned med en gang vha. BSU-en. (Hvis det er noe de kan gjøre som betingelse..?)

2. Dersom dette ikke går i boks, går jeg til en annen bank eller 2 for å spørre om å opprette kundeforhold og da også lån.

3. Går ikke det "utsetter jeg" betaling av lånerente på kredittkortet ved vippsbetaling slik som du beskriver. (Hvis det ikke er alt for vanskelig. Er det noe grense på overføringer? Kan man overføre 100k på vipps?) Hvis jeg kan få betalt ned lånet med friske penger fra en kamerat kan det kanskje bli enklere å få et lån etterpå fra banken...

4. Får jeg ikke lån av banken selv om kontoen er i balanse, får prøve på annet type lån, f.eks. bluestep (MEN: 4% av lånebeløpet i etablering virker absurd..). I så fall kan jeg avslutte dette lånet med en gang jeg kommer i jobb (da må jeg åpenbart kunne få boliglån i banken med fast inntekt)

PS: Helt uaktuelt å løse inn BSU-en uten å bruke det på nedbetaling. Det koster meg fort bortimot 50k pga. tilbakebetaling av skattefordel fra tidligere, og ikke mulighet til å sette inn siste par mulige beløper med skattefordel.