Announcement

Collapse
No announcement yet.

WhitePilgrims blogger

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Takk for svar, jeg leier jo ut allerede, så vet noe om det. Det er fin inntjening og stadig utgifter... + skatt + ansvar Tja, foreløpig går det jo greit rundt, men å hatt mer enn de boenhetene som nå skal opprettholdes og vedlikeholde, tror jeg ikke jeg vil.

Når det gjelder inntekt, forstår jeg at du har en bedre kommunal ordning enn meg. Jeg får min fast lønn, uansett hvor mye jeg jobber. Overtid og turnus er ikke noe jeg får betalt, avspasering er meningen jeg kan ta, men få ledere har tid til å ta ut reell avspasering da ansvaret er der uansett. Mine ansatte har denne muligheten, men de har allikevel noe mindre inntekt og frihet (og ansvar, som tar mye tid)

Har hatt aksjer i noe over 20 år, men min erfaring er at det svinger såpass mye at jeg ville mer eller mindre ha mere sjelero ved å droppe dette. Jeg dropper det, så fort markedet tilsier at jeg bør selge det jeg har.

For meg, med familie som skal leve og nyte, blir 20 000 som er ditt mål for å leve og nyte, ikke reellt. Vi måtte ha en del mer.

Jeg når ikke opp til dine målsettinger WP, men vi har jo forskjellige mål og forskjellig antall personer man skal ha med seg på reisen. Jeg skal nå opp mine/våre mål med mann og to barn. Det har jeg bestemt meg for, så fortsatt er mitt store mål 400 000 kr kontant til oppussing på fritidshus (jeg trenger mer, men det er en start) og er nå ikke langt unna 100 000 før jeg har oppnådd dette, det skal jeg klare, selv om det er smått sammenlignet med ditt mål, og du nådde dette målet superfort.

Comment

• Originally posted by Sophie View Post
      Takk for svar, jeg leier jo ut allerede, så vet noe om det. Det er fin inntjening og stadig utgifter... + skatt + ansvar Tja, foreløpig går det jo greit rundt, men å hatt mer enn de boenhetene som nå skal opprettholdes og vedlikeholde, tror jeg ikke jeg vil.

Når det gjelder inntekt, forstår jeg at du har en bedre kommunal ordning enn meg. Jeg får min fast lønn, uansett hvor mye jeg jobber. Overtid og turnus er ikke noe jeg får betalt, avspasering er meningen jeg kan ta, men få ledere har tid til å ta ut reell avspasering da ansvaret er der uansett. Mine ansatte har denne muligheten, men de har allikevel noe mindre inntekt og frihet (og ansvar, som tar mye tid)

Har hatt aksjer i noe over 20 år, men min erfaring er at det svinger såpass mye at jeg ville mer eller mindre ha mere sjelero ved å droppe dette. Jeg dropper det, så fort markedet tilsier at jeg bør selge det jeg har.

For meg, med familie som skal leve og nyte, blir 20 000 som er ditt mål for å leve og nyte, ikke reellt. Vi måtte ha en del mer.

Jeg når ikke opp til dine målsettinger WP, men vi har jo forskjellige mål og forskjellig antall personer man skal ha med seg på reisen. Jeg skal nå opp mine/våre mål med mann og to barn. Det har jeg bestemt meg for, så fortsatt er mitt store mål 400 000 kr kontant til oppussing på fritidshus (jeg trenger mer, men det er en start) og er nå ikke langt unna 100 000 før jeg har oppnådd dette, det skal jeg klare, selv om det er smått sammenlignet med ditt mål, og du nådde dette målet superfort.
      Har du tenkt på å investere i næringseiendom?

Jeg har hørt at noen investeringsselskaper driver med dette. De har prospekter der du kan få leieinntekter + verdistigning om du kjøper deg inn for 1-3 år. Jeg har kikket etter slike investeringsobjekter i det siste, men har ikke funnet noen ideele enda.

Comment

• Aksjer... Jaja. Nå har jeg fått hevet penger inn på investeringskontoen og satset mer penger på aksjen jeg har tro på. Jeg tørr ikke si hva den aksjen heter, for om andre skulle gå for den blir jeg ikke populær om den synker igjen. Men kan si at den har steget 100% på et år. Jeg forventer egentlig at den skal 3-6 doble seg.

Comment

• I dag og kun i dag har jeg tjent ca 25.000 kroner på aksjer. digg!

Comment

• Originally posted by WhitePilgrim View Post
            I dag og kun i dag har jeg tjent ca 25.000 kroner på aksjer. digg!
            Realisert?
            Aksjeamatøren
            2012
            Makse BSUx2
            50.000 i buffer
            30.000 i aksjer

Comment

• svar

Nei. De er ikke realisert. Jeg forventer at de skal stige opp til 600% til før jeg gir meg på de aksjene der

Og etter det går jeg over i en annen aksje som skal opp minst 400% fra dagens nivå og et er en minimal forventet stigning.

Comment

• Men hvor mye investerte du? Prosentvis avkastning er vel mer interessant en absolutte beløp? 25.000,- hadde jo ikke vært så veldig imponerende om du f.eks. hadde 1 mill. investert.

Comment

• De steg 27% på en dag. Og jeg forventer egentlig at de skal stige mye mer. Om du vet hvilken aksje jeg satser på kan det være greit å holde det for seg selv Er ikke vits at folk blir sure om de satser og aksjen går dårlig.

Comment

• Originally posted by WhitePilgrim View Post
                    De steg 27% på en dag. Og jeg forventer egentlig at de skal stige mye mer. Om du vet hvilken aksje jeg satser på kan det være greit å holde det for seg selv Er ikke vits at folk blir sure om de satser og aksjen går dårlig.
                    Ingen fare. Jeg kjøper bare "trygge" utbyttegivende aksjer med lang tidshorisont, og da spiller kursvingninger liten rolle. Aksjespekulasjon er ikke noe for meg. Jeg har ikke dårlig tid og har ingen forventninger om å tjene raske penger på børsen, kun bygge opp en stabil biinntekt over mange år.

Comment

• Svar

Originally posted by usikker View Post
                      Ingen fare. Jeg kjøper bare "trygge" utbyttegivende aksjer med lang tidshorisont, og da spiller kursvingninger liten rolle. Aksjespekulasjon er ikke noe for meg. Jeg har ikke dårlig tid og har ingen forventninger om å tjene raske penger på børsen, kun bygge opp en stabil biinntekt over mange år.
                      Jeg tenker også å etter hvert gå over i utbyttegivende trygge aksjer. Men jeg har 1. Pri å slippe å jobbe 8-16 hver dag, så da må jeg gamble litt :-)

Comment

• Jeg regner med å jobbe i hvert fall 10-15, kanskje 20 år til, så jeg har ikke hastverk. Men så er jeg også i den heldige posisjonen at jeg faktisk liker jobben min, og om jeg hadde vært fullstendig økonomisk uavhengig i dag så hadde jeg nok fortsatt å gjøre omtrent det samme som jeg i dag gjør på jobb, så forskjellen hadde ikke blitt så stor.

Comment

• joda

Joda men jeg for min del ønsker kun å jobbe så lite jeg kan. har mye annet å bruke tida på. Så det er bare å satse. En drøm er jo å kunne drive med investering på heltid. Det hadde vært gøy.

Jeg har og satset på lotto og vikinglotto nå bare for gøy. Oddsen er like stor som å treffe en tomat på en fotballbane når en har bind for øynene og ikke vet hvor tomaten er men likevel så er det gøy å prøve.

Comment

• enda mer på riktig vei!

Nå går ting enda mer på riktig vei.

Nærmer meg 100% i pluss på det jeg har satt inn i aksjer. Det vil si at jeg snart har gått fra 100.000 til 200.000. Målet mitt er som sagt å komme opp i 800.000-1.200.000 innen april ca. Spenende. Jeg har og mulighet til å sette inn ca 10.000 hver måned nå frem til april så det er kjekt.

Comment

• Gode tider. ting går etter planen. har investert ca 100.000 i aksjer. og har 200.000 i verdi. Målet mitt er mellom 800.000 - 1.200.000 i verdi innen april 2012.

Comment

• Yes. Det er en god attest. Aksjen jeg satset på var best i 2011. Spillselskapet Funcom (+227% i 2011). Er ikke mange måneder igjen før jeg sier takk og farvel til de aksjene og går over på noe annet.

Comment

Working...
                                X