Announcement

Collapse
No announcement yet.

WhitePilgrims blogger

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by WhitePilgrim View Post
    Når et liv er i en krise og det skiller liv og død.
    Da gjør en ganske mye for å finne livets brød.
    En ofrer dagen, ofrer nuet oftrer alt for et nytt liv.
    Da vil en komme langt om også handling står til skriv.
    KONGE!
    Skrevet selv går jeg utifra? Gullpenn i neven
    [CENTER]Her finner du mennesker med livsvisdom, Vikingmot, Dragevett, utholdenhet, selvinnsikt, økonomisk innsikt, Brabla innsikt,gaselleintensitet, velvilje, og masse

Comment

Stå på, WhitePilgrim! Det er herlig å se noen som tør å være så ambisiøs.

Jeg leser akkurat Brian Tracys bok "Tenk nytt!" og hans mantra er drøm store drømmer. Dine mål kunne vært hentet rett ut av denne boka - du har ikke tilfeldigvis lest den?

Comment

Originally posted by Zelig View Post
        KONGE!
        Skrevet selv går jeg utifra? Gullpenn i neven
        Hehe jaja. Skriver selv vet du. Vurderer jo å kjøre på med dikt og lage en samling eller noe en gang

Comment

Originally posted by Leomi View Post
          Stå på, WhitePilgrim! Det er herlig å se noen som tør å være så ambisiøs.

Jeg leser akkurat Brian Tracys bok "Tenk nytt!" og hans mantra er drøm store drømmer. Dine mål kunne vært hentet rett ut av denne boka - du har ikke tilfeldigvis lest den?
          Hehe nei jeg har bare sjelden kontakt med virkeligheten og ser gjerne alt i et livstidsperspektiv. Mange ser ting fra dag til dag og fra lønning til lønning. Jeg ser alt fra begynnelse til slutt. Har drømt at jeg blir 86 år gammel, så har en del tid å surre på

Comment

videre vurderinger

Jeg må etter å ha lest en del i det siste i dagens næringsliv si at det økonomiske landskapet på langt nær er et statisk landskap. Det er en dynamisk mekanikk som hele tiden er under påvirkning av de valg vi gjør.
            Jeg ser at dagens næringsliv skriver en del om at finanskrisen ikke er over og at det mulig vil komme en ny finanskrise om alt fra d.d. til 2020.
            Jeg vil derfor ta forbehold om at jeg kun lar penger stå i fond, aksjer og næringseiendom så lenge jeg ser det er forsvarlig ut fra verdensøkonomien.
            Jeg vil og ha fokus på to nye ting fremover

1. Vurdere større buffer enn tidligere
            2. Vurdere fornuftigheten av å binde lån

Comment

WhitePilgrim Jeg har fra jeg startet å gruble i økonomiske baner rett etter finanskrisen lest og forstått at det er god sjans for at en ny finanskrise kommer og at vi får en lenger periode med såkalt "depresjon" eller en periode med lav kjøpekraft, mye arbeidsledighet osv. Grunnen for at jeg ikke har tenkt så mye på dette foreløpig er fordi jeg har tenkt at dette ikke er ting som vil gjøre seg gjeldene før jeg har fått fullført mine planer før 2018. Jeg tipper det vil skje mye drit fra 2018 og utover.

Vi er i finanskrisen ennå i verden real økonomisk.Spørsmålet er om krisen vil øke enda mer slik at våre bedrifter mister mer av sine ordrereserver fra utlandet.

Imidlertid vil jeg samtidig i lys av overskrifter på dagens næringsliv si at jeg burde kanskje få meg en enda større buffer til å takle ekstremforandringer.

Uansett hva økonomiaviser skriver så bør en seriøs investor alltid ha output muligheten klar før selve investeringen

Dette er og noe jeg har hatt i bakhodet. Hva om USA kollapser, hva om Europa kollapser, Hva om?

Hva innebærer det eventuelle kollapset? Hvordan unngå tapet og hvordan tjene på det?

Jeg leste at en økonom på en snodig måte sa at skal en sikre seg nå må en kjøpe gull, bo i nord norge og ha traktor. Det er ikke langt fra sannheten tror jeg.

Jeg fikk med meg den Skagen-konferansen i 2009. Det var Marc Faber som snakket om gull, bo i nord og ha traktor.

Om samfunnet stopper opp, vil vi ikke akkurat ha det greit. Varer forsvinner fra butikker, ingen klarer å få tak i mat selv. Vi har kanskje et lager på mat som varer syv dager. Om strømmen forsvinner hva gjør vi da?

En sånn stopp ville ha blitt kort varig og vi ville trolig ha fått rasjoneringskort fra myndighetene, sort-børs på enkelte varer ville ha oppstått i den perioden

Jaja, litt depresjonstanker er lov. Jeg er av den typen som alltid forventer det beste men er forberedt på det verste. Da blir jeg ikke akkurat skuffa heller.
              Non bene pro toto Libertas vendiur auro.

Comment

Den enes død, den andres brød

Hvis det blir en krise, skal en visst kjøpe salgsopsjoner og ha fri kapital tilvå kjøpe aksjer o.l. På tilbud

Comment

Desperate tider tilsvarer desperate tiltak

Jeg har satt 10.000 inn en aksje jeg har tro på. Aksjen har steget med ca 15 prosent fra jeg satte inn pengene nå for ca 4 uker siden. Jeg har tro på at denne aksjen skal stige om lag 600% før jeg selger meg ut. Da sitter jeg igjen med ca 60.000 i gevinst om jeg har regnet riktig. Interessant og definitivt verd risikoen.

En av mine mange sprø krumspring

Comment

Veldig god dag i dag. Fått resultatene fra lønnsforhandlinger. Og kort oppsummert kan en si at etterutdanning kan lønne seg. Fikk etterbetalt for 1,5 år tilbake. Da fikk jeg etterbetalt en sum på 36.000 brutto. I tillegg ble det en generell lønnsøkning på 3000 brutto i mnd.

Videre skal jeg minne meg selv på å sende søknad til enova for å få dekket varmesparende anlegg i den nye boligen min. Der sparer jeg og 4000 tror jeg.

I dag kommer det og en mann og skal kanskje kjøpe de bildekkene jeg prøver å få solgt.

Comment

Gratulerer med lønnsforhøyelse, og lykke til med enova + bildekksalg.

Comment

Det er godt med lønnsforhøyelse. Med dine planer er vel sjansen liten for at den blir sløst bort på forbruk, så da er du straks litt nærmere målene dine.

Comment

Notat til meg selv: Må for all del trå forsiktig i forhold til venninner og slik, da det å ha hus plutselig kan føre til at en sitter med ei dame i det huset og. Viktig å ikke gå i ektefella. Da raser hele prosjektet mitt.

Comment

Originally posted by WhitePilgrim View Post
                            Notat til meg selv: Må for all del trå forsiktig i forhold til venninner og slik, da det å ha hus plutselig kan føre til at en sitter med ei dame i det huset og. Viktig å ikke gå i ektefella. Da raser hele prosjektet mitt.
                            Og hold for all del buksene på :P Barn er enda dyrere!

Comment

Originally posted by Alltid Blakk View Post
                              Og hold for all del buksene på :P Barn er enda dyrere!
                              hehe jeg vet. Og har ikke behov for å få barn.

Comment

Tja. Med den riktige ektefellen kunne det jo blitt bedre. Tenk deg to inntekter som drar i samme retning, da.

Comment

Working...
                                X