Announcement

Collapse
No announcement yet.

WhitePilgrims blogger

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Sophie View Post
    Har alle betalt for å sjekke dette? Kan man ikke sjekke dette gratis?
    Sjekken blir jo gratis (for deg) hvis du søker om kredittkort. Da får du et gjenpartsbrev, men det er ikke sikkert at scoreverdien er oppgitt der. Det varierer.

Comment

• Originally posted by Noway View Post
      Sjekken blir jo gratis (for deg) hvis du søker om kredittkort. Da får du et gjenpartsbrev, men det er ikke sikkert at scoreverdien er oppgitt der. Det varierer.
      Men, jeg trenger ikke kredittkort. Kan jeg ikke finne ut min score uten å søke kredittkort?

Comment

Men, jeg trenger ikke kredittkort. Kan jeg ikke finne ut min score uten å søke kredittkort?
        Du kan tilsynelatende ringe også, så en telefon til Soliditet (22 45 93 34) kan være verdt et forsøk.

Mens selskapene Experian og Lindorff er sparsommelige med opplysninger per telefon, får vi informasjon både om egen kredittscore og bakgrunnen for vurderingen hos selskapet Soliditet. De sender også mail med mer informasjon om hvilke faktorer de tar utgangspunkt i.

Ved å ringe kredittselskapene og oppgi fødsels- og personnummeret ditt, kan du få tilsendt en kredittvurdering i posten eller, slik tilfellet er med Soliditet, få oppgitt din egen kredittscore.

Kilde:
        Dinside.no: Slik blir du vurdert av kredittselskapene

Jeg hadde et gjenpartsbrev liggende, og hadde aldri betalt for å få oppgitt egen kredittscore.

Comment

• Har du skandiabanken kan du fylle ut foreløpige søknadsskjemaer om nytt boliglån, så får du en utført omtrent på sekundet og får gjenpartsbrev i innboksen i banken.
          Gjeld er roten til økonomisk ruin.

Comment

Takk. Antar jeg ikke har gjeld ut over det jeg kjenner til (boliglån), så ikke viktig. Hadde bare vært morro å sjekke hva jeg ble rangert til, da jeg vurderer å ta opp noe mere lån.

Har alle betalt for å sjekke dette? Kan man ikke sjekke dette gratis?
            Testet dette nå. Etter at jeg fikk slettet bort enemannsforetaket tror jeg at jeg har gått fra 24 - 50 på kredittskalaen, altså midt i mellom.
            Dette var bedre. Man skulle ikke tro at et enkeltmannsforetak utløser -26 negativt på skalaen men slik ser det ut. Jeg har ikke gjort noe annet som kan påvirke dette.

Comment

• Solgte 14000 funcom aksjer i dag for mellom 16,1 og 16,4 kroner.
              Dette gir meg ca 100.000 i gevinst med en innsats på 150.000. Totalt ca 250.000.
              Det er ikke direkte bra, men jeg klager ikke. Den ene kontoen viser avkastning på 100%, så det er jo helt greit. Nå må jeg bare drøye den til over sommeren og se ann verdensøkonomien før jeg gjør noe mer sprell.

Jeg får jo si at grunnen for at jeg solgte meg ut nå, er at aksjen har stabilisert seg mellom 16-17 kroner den siste måneden. Og det ser ikke ut til at den får noen sprell opp eller ned før etter release. Det som og skremmer, er at det ikke har kommet noen rapporter fra betatestene. Da tenker jeg at grunnen for at det ikke kommer noen rapport, er fordi det ikke er noe positivt å fortelle. Jeg leste på et forum der noen skrev om betatestingen og at det var en del som manglet.

Jeg husker også da Age of Conan kom hvor lite ferdig det var. Det virker og som om Funcom gambler mye på at folk vil velge å betale for ekstra character slots, ekstra utstyr, ekstra xp o.l.

Jeg spår at Secret World er nok en flopp i rekken. Jeg så litt på youtube om hvordan oppdragene i spillet var. Det var repetetive oppgaver der du skulle finne enkle objekter innen et visst område. Det minner typisk om Age of Conan der du trengte skinn med prikker, skinn med flekker og skinn uten noen flekker fra dyr på savannen.

Jeg tror og at vi kan få en sånn salgseffekt snart før release fordi folk husker hvor mye Funcom raste på releasedagen.

Det vil imidlertid komme en rapport fra Funcom i August som trolig vil ta for seg hvordan spillet har fungert fra release 3. juli til august.

Med tanke på EU krisen, Spania som sliter, Italia som sliter og Hellas som er dømt nord og ned, tenker jeg at det er kjekt å ruge litt på pengene inntil vi nærmer oss høst/vinter.
              Last edited by WhitePilgrim; 19-06-12, 13:08.

Comment

• Originally posted by WhitePilgrim View Post
                Solgte 14000 funcom aksjer i dag for mellom 16,1 og 16,4 kroner.
                Dette gir meg ca 100.000 i gevinst med en innsats på 150.000. Totalt ca 250.000.
                Det er ikke direkte bra, men jeg klager ikke. Den ene kontoen viser avkastning på 100%, så det er jo helt greit. Nå må jeg bare drøye den til over sommeren og se ann verdensøkonomien før jeg gjør noe mer sprell.

Jeg får jo si at grunnen for at jeg solgte meg ut nå, er at aksjen har stabilisert seg mellom 16-17 kroner den siste måneden. Og det ser ikke ut til at den får noen sprell opp eller ned før etter release. Det som og skremmer, er at det ikke har kommet noen rapporter fra betatestene. Da tenker jeg at grunnen for at det ikke kommer noen rapport, er fordi det ikke er noe positivt å fortelle. Jeg leste på et forum der noen skrev om betatestingen og at det var en del som manglet.

Jeg husker også da Age of Conan kom hvor lite ferdig det var. Det virker og som om Funcom gambler mye på at folk vil velge å betale for ekstra character slots, ekstra utstyr, ekstra xp o.l.

Jeg spår at Secret World er nok en flopp i rekken. Jeg så litt på youtube om hvordan oppdragene i spillet var. Det var repetetive oppgaver der du skulle finne enkle objekter innen et visst område. Det minner typisk om Age of Conan der du trengte skinn med prikker, skinn med flekker og skinn uten noen flekker fra dyr på savannen.

Jeg tror og at vi kan få en sånn salgseffekt snart før release fordi folk husker hvor mye Funcom raste på releasedagen.

Det vil imidlertid komme en rapport fra Funcom i August som trolig vil ta for seg hvordan spillet har fungert fra release 3. juli til august.

Med tanke på EU krisen, Spania som sliter, Italia som sliter og Hellas som er dømt nord og ned, tenker jeg at det er kjekt å ruge litt på pengene inntil vi nærmer oss høst/vinter.
                Du og den funcomen din :-) Ok gevinst dog.

Gir de ut utbytte?

Comment

• Originally posted by SirWinston View Post
                  Du og den funcomen din :-) Ok gevinst dog.
                  Enig. Noen ganger lønner det seg tydeligvis å gamble.

Originally posted by SirWinston View Post
                  Gir de ut utbytte?
                  Neppe... (ref. Nå bærer det mot ny emisjon i Funcom - Børs og finans - Hegnar Online)

Comment

• Originally posted by usikker View Post
                    Enig. Noen ganger lønner det seg tydeligvis å gamble.

Neppe... (ref. Nå bærer det mot ny emisjon i Funcom - Børs og finans - Hegnar Online)
                    snakker om å selge rett før en emisjonsnyhet. aksjen gikk under 16 kroner i dag før slutt. og denne nyheten ser jeg kom etter børsslutt. så i morgen vil det nok rase en del igjen. de har ikke utbytte nei. Akkurat her og nå er det er en elendig aksje som kommer til å stupe mot trolig 5 kroner

Comment

• "Samtidig skriver Carnegie og analytiker Espen Torgersen i en fersk analyse at Funcom realistisk sett kan komme til å stige til 40 kroner, skulle deres nye spill The Secret World bli en suksess." (ref. Carnegie: - Aksjen har en formidabel oppside - Aksjetips - Hegnar Online)

"[...] skulle deres nye spill The Secret World bli en suksess." er jo et fantastisk forbehold å ta...

Comment

• Originally posted by usikker View Post
                        "Samtidig skriver Carnegie og analytiker Espen Torgersen i en fersk analyse at Funcom realistisk sett kan komme til å stige til 40 kroner, skulle deres nye spill The Secret World bli en suksess." (ref. Carnegie: - Aksjen har en formidabel oppside - Aksjetips - Hegnar Online)

"[...] skulle deres nye spill The Secret World bli en suksess." er jo et fantastisk forbehold å ta...
                        Hehe.... ja for den som føler for å ta risken om at et selskap som har floppet en gang ikke skal floppe igjen, er det bare å kjøre på. De har til og med prestert å kjøre to emisjoner og vannet ut aksjene rimelig bra for at eierne kan hamstre opp skambillige aksjer selv. Så jeg vet ikke jeg.

Jeg har ikke troen så får vi se om jeg tar feil. I august skal jeg si hva jeg går inn i da med alt jeg har igjen av penger etter bygging på tomten. Det er ca 2 måneder før den neste aksjen min teoretisk sett skal begynne å ta av.
                        Last edited by WhitePilgrim; 20-06-12, 19:46.

Comment

• Fordelen med å være analytiker det. Man kan ta alle forhåndsregler i verden og fortsatt få millionlønn og bonus

Jeg spår DNO opp 8000%.. De trenger bare å finne verdens største oljefelt med 100% utvinnbare ressurser...

Anyways så er ikke 100% på ett års tid så forferdelig WP Fortsetter du det i noen år til så blir det pensjonisttilværelse ganske fort
                          Aksjeamatøren
                          2012
                          Makse BSUx2
                          50.000 i buffer
                          30.000 i aksjer

Comment

• Vet dere noe om kreditt i forhold til aksjekjøp. Har lest litt om intrakreditt, men tenker at det er dårlig løsning med tanke på at du da må kunne dekke et eventuelt daglig tap, selv om du har tro på aksjene på lenger sikt. Tenker mer i retning av at noen kan låne deg penger så lenge du har kapital på konto til å dekke lånet.

Comment

• Du kan jo geare. Det er moro.

Comment

• Gearing så veldig bra ut ja. Jeg tenker at det er en god løsning. Kombinerer jeg gearing med stop loss på et visst punkt kan jeg i worst case scenario kun tape innsatsen og det er jo ikke så galt.

Comment

Working...
                                X