Announcement

Collapse
No announcement yet.

WhitePilgrims blogger

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Gratulerer med lønnsforhøyelse, alltid kjekt med ekstra inntekter

Så til sidenoten. Selv om jeg er helt på nivå med ambisiøse økonomiske mål så lurer jeg jo egentlig på om planen virkelig er å sitte alene i en leilighet i Hellas i 2016?
    Selvsagt, om det er det en ønsker, så er det jo ikke noe i veien for det. Men det er jo ofte slik at livet kan bli mye bedre om en har noe å dele det en har arbeidet for med.

Finansskrullingens filosofiske tanker om natten.

Mvh
    Finansskrulling
    Selverklært allergisk mot gjeld!

Mål 2013:
    - TBA

Mål 2012:
    - Spare opp EK: 300 000,- (Resultat: 306 000,-)

Comment

svar

Originally posted by Finansskrulling View Post
      Gratulerer med lønnsforhøyelse, alltid kjekt med ekstra inntekter

Så til sidenoten. Selv om jeg er helt på nivå med ambisiøse økonomiske mål så lurer jeg jo egentlig på om planen virkelig er å sitte alene i en leilighet i Hellas i 2016?
      Selvsagt, om det er det en ønsker, så er det jo ikke noe i veien for det. Men det er jo ofte slik at livet kan bli mye bedre om en har noe å dele det en har arbeidet for med.

Finansskrullingens filosofiske tanker om natten.

Mvh
      Finansskrulling
      Foreløpig trives jeg svært godt med å kun ha damer som venninner. Ei potensiell kjæreste er ikke spesielt interessant. Mulig om jeg finner ei dame som og tenker slik som meg. Men det skal ikke gå på bekostning av mine planer. Sånn sett er jeg komprimissløs. Jeg er ikke vant til å fire på mine krav og vil ikke endre på den holdningen heller

Comment

Besparende tiltak i fremtiden:

1. Kjører inn med strømregulering i bolig, slik at den senker seg og øker ut fra når på døgnet det er og etter hva jeg stiller det inn på
        2. Kjøper trolig varmepumpe. Den gode til panasonic virker bra. 30.000
        3. Kjøper nok også en vedovn og en skau med ved i tilfelle strømprisene stiger veldig.
        og kjekt å ha alternativ til strøm

Alt som jeg kan, prøver jeg å få noe dekket av enova.

Comment

Nå har jeg fått publisert ett dikt i avisen. Tenker på å få publisert ett til slik at de to beste diktene mine er publisert før andre kan ta cred for de.

Comment

+ 20.000 for utvidet kvalitet på kjøkken. hehe *poff*

Comment

Jeg lover med dette at jeg dyrt og hellig skal ta jevnlige harryturer til sverige og handle dagligvarer og lignende som er svinedyrt i Norge. up yours Norwegian møkkastate

Comment

Ha, ja.. harrytur er bra. Såfremt du ikke bor såpass langt unna Sverige at lønnsomheten går bort i transportkostnader.
                FORMUEBYGGING - Økonomi og livet

Comment

hmmmm gruble gruble

Ser ut til jeg har potensiale til å ha ca 160.000 før jul
                  Og videre utregninger sier at jeg har ca 160.000 som jeg får spart opp før 15.05.11

Totalt vil dette ligge på 320.000

Jeg har potensielt og noe mer om aksjer og fond stiger noe.

Comment

Så bra WP! Får du spart de 160 000 nå frem til jul, så har du jo med de 346 000 du allerede har spart, faktisk spart 506 000 kr fra du kom til dette forumet og det er jo ikke lenge siden.

Jeg bøyer meg i støvet. Utrolig raskt du får lagt av penger. Veldig, veldig bra!

Comment

Hehe noe av de pengene er jo verdistigning på ting og da så det er ikke så villt. Men er noen gode investeringer. Og satser virkelig på flere gode investeringer fremover. Stikkordet tror jeg er å ha et aktivt forhold til sitt regnskap og investeringer. I tillegg må en nok spre investeringene noe slik at de ikke kan gå i dass.

Et eksempel på noe jeg vurderer å gå inn i etter hvert er selskaper som driver med fornybar energi. Men dette må treffe perfekt på når staten vil gå inn å støtte slike selskaper, når oljeprisen blir høy, når det er lite olje igjen osv osv. er mye som en kan vurdere bare en tenker litt logisk på fremtiden

Comment

Originally posted by Sophie View Post
                        Så bra WP! Får du spart de 160 000 nå frem til jul, så har du jo med de 346 000 du allerede har spart, faktisk spart 506 000 kr fra du kom til dette forumet og det er jo ikke lenge siden.

Jeg bøyer meg i støvet. Utrolig raskt du får lagt av penger. Veldig, veldig bra!
                        Nå skal det sies at jeg IKKE har barn eller kone. Det sparer jeg mye på for jeg kan være så sparsommelig jeg vil uten at det går ut over husfreden

Comment

Originally posted by WhitePilgrim View Post
                          Nå skal det sies at jeg IKKE har barn eller kone. Det sparer jeg mye på for jeg kan være så sparsommelig jeg vil uten at det går ut over husfreden
                          Det har ikke jeg heller, men jeg har dessverre ikke mulighet til så vanvittig sparetempo.
                          Skulle jeg spart en halv mill, måtte jeg lagt av hele min nettolønn i nesten to år, da det virker som jeg skattes til døde (betaler inn ca 40% og syns det begynner å bli nok)

Kult at noen har denne muligheten, så more power to you
                          Bare å kjøre på!

Comment

Hei!

Nå er nok dette det villeste prosjektet jeg gjør. Kjøpe hus som totalt vil ligge på ca 2,5 og det før 2. etasje og garasje er bygd. Og gjøre det alene.
                            Jeg får spart opp mellom 300.000 - 500.000 før huset er ferdig.
                            Jeg har noe i aksjer, noe i fond, og noe i BSU men det meste må være i bankkonto da markedet er så vanvitti ustabilt.

Planen er i alle fall at når jeg er ferdig sitter jeg med et hus med verdi på mellom 3MK - 3.5MK og en gjeld på bare 2.1.
                            Da har jeg verdier som gir meg en slags sikring og kreditt i banker.
                            Jeg kommer nok til å prøve å spare opp ca 100K i året fortsatt på tross av at jeg sitter med det huset. Om 100K går til huset eller investeringer får jeg se og vurdere ut fra hvordan verdensøkonomien går.
                            Drømmen er og vil alltid være å være økonomisk uavhengig etter hvert.

Comment

Originally posted by Rattus Norvegicus View Post
                              Det har ikke jeg heller, men jeg har dessverre ikke mulighet til så vanvittig sparetempo.
                              Skulle jeg spart en halv mill, måtte jeg lagt av hele min nettolønn i nesten to år, da det virker som jeg skattes til døde (betaler inn ca 40% og syns det begynner å bli nok)

Kult at noen har denne muligheten, så more power to you
                              Bare å kjøre på!
                              Det er vanvitti mye en må være villig til å gjøre for å få slike ting til å gå da. Spise hos venner og familie, overnatte hos venner og familie, ikke kjøpe klær, ikke gjøre noen ting nesten annet enn å trene og gå turer i et års tid he he. Er ikke alle som hadde taklet det tror jeg. Mange vil jo være kar med en gang.

Comment

Jeg kan ikke annet enn å være litt imponert over hva du får til her. Du er inspirasjonen til den nye sparetråden.

Samtidig er jeg glad for at du ikke er vennen min - jeg spanderer gjerne, men ikke hver eneste gang.
                                Hvorfor bruke penger man ikke har, til å kjøpe ting man ikke trenger, for å imponere folk man ikke liker?

Comment

Working...
                                X