Announcement

Collapse
No announcement yet.

WhitePilgrims blogger

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Går hardt utover digitale valutaer i øyeblikket.

Comment

• Originally posted by SirWinston View Post
      Går hardt utover digitale valutaer i øyeblikket.
      Det er for så vidt bra så lenge Ripple faller mer enn ethereum i og med at jeg miner ethereum. Nå vekslet jeg 0,5 ethereum og noe Pascal inn i ca 500 Ripple der Rippleprisen lå på ca 1.23$. Analyser tilsier at Ripples verdi er rundt 2$ og jeg tenker at så lenge jeg handler under 2$, er det greit. I skrivende stund har Ripple steget med 15% og ligger nå på 1.41$. Dvs i dag at jeg har en stigning på 90$. Alt dette er så svingende at å ta et snitt for i dag ikke har hensikt egentlig. Jeg tenker å holde på å veksle inn i Ripple nå i en femårsperiode med mindre det stiger for mye. Så ser jeg hvordan jeg ligger ann etter det.

Comment

• sparepærer

Neste lønn bytter jeg ut alt av dyre type pærer og over i sparepærer. Er en dyr engangsinnvestering. Men etter de er byttet, vil det veldig fort spares inn på strømutgifter.

Comment

• Én enkelt kommentar der:

Sparepærer er kaldere enn vanlige lyspærer (og også de halogenpærene), og dersom et av lyspunktene er ment å også skulle gi litt varme et sted, vil du helt naturlig miste denne funksjonen i og med bytte til sparepærer.

Åpenbart vet ikke jeg hvorvidt dette er relevant for deg - men nå er det nevnt...

Comment

• Cryptovaluta - mining

Det er mye å sette seg inn i.

Jeg har brukt store deler av høsten/vinteren på å irritere meg over www.poloniex.com og mangel på muligheter til å få verifisert kontoen slik at jeg kan flytte større mengder crypto om gangen og lettere ta ut mye penger. Dette har feilet gang på gang. I tillegg har supporten deres vært fraværende og har ikke fått et eneste svar fra support.
            Jeg holder på å overføre crypto til www.kraken.com da jeg har fått verifisert kontoen der.

I forhold til cryptomining, er det et par slag for baugen som man må regne med. Det ene var da at vanskelighetsgraden har gått noe opp på miningen, hvilket gjør lønnsomheten dårligere.
            I tillegg er det konseptet proof of stake som tar over istedenfor proof of work som cryptoming er da i forhold til crypto jeg miner. Her må jeg med andre ord bytte crypto jeg skal mine.

Med tanke på at det januar 2017 ble momsfritak for dette og at dette åpnet opp for at cryptomining gjorde sitt inntog i Norge, har det ikke gått lang tid før det begynner å bli vrient å mine. Jeg begynte selv i det små juni 2017.

Foreløpig sitter jeg med rundt 50.000 nok i cryptovaluta. Jeg må i år skatte 6900 med tanke på at jeg tjente 30.000 på dette i fjor. (23%)

Ut fra beregninger i år vil jeg om alt hadde lagt stabilit i forhold til vanskelighetsgrad ligge på ca 32.000 nok. Dette er vesentlig mindre enn jeg håpte på. Men jeg er i alle fall med i dette merkelige racet.

Ut fra alt jeg har lært gjennom denne prosessen, ser jeg at jeg ikke bør doble miningutstyr nå for å få dobbel inntekt av det jeg har nå. Dette da det ligger mange skjær i sjøen. Proof of stake, ufattelig høy difficultyrate kan komme når som helst, exchangene er sprengt i forhold til å hjelpe på support, ulike land kjører restriksjoner, bannlyser cryptovaluta og setter kjepper i hjula for de.

Det jeg forhåpentligvis sitter på etter hvert er en liten andel crypto som har potensiale for å stige. Skal jeg investere ytterligere i dette, og det har jeg egentlig lyst til å gjøre, så vil jeg komme til å investere direkte i enkeltcrypto ved å overføre penger til coinbase og videre inn til kraken.

Comment

• Lenge siden jeg har skrevet noe sist her. Gevinst på kryptomining er fortsatt til stede men er bare snakk om noen tusenlapper pr mnd.

Karrieremessig vil jeg trolig bli assisterende enhetsleder, få gunstigere arbeidstider, mer lønn for utdanning og skal i tillegg øke kvalitet og fagnivå på arbeidsplassen. Kjekt.

Ellers fant jeg endelig to gode apper i applestore ved navn money box og debt free box ! De funker og motiverer

Comment

• Heisan! Jeg bare lurer på en ting: hvordan er forholdet mellom kostnader ved å mine (utstyr og strøm) og verdien av det du miner?
                økonomiportalen.no

Comment

• Slik cryptomarkedet er nå vil jeg absolutt ikke anbefale noen å kjøpe minerutstyr og mine cryptovaluta.Jeg kom inn med miningutstyr sommeren 2017. Da var det fortsatt muligheter for å mine og få en god avkastning dette året. Etter hvert har jeg sett at miningen gradvis blir tyngre og tyngre. Det man selvfølgelig kan gjøre, er å kjøpe ASICS som koster skjorta eller oppgradere utstyr og satse på at det ikke blir spesielt vanskeligere.

Mine kostnader på utstyr og strøm har ca nullet seg ut. Ser jeg på pris for strøm kontra hva jeg får minet ut har jeg ca 1000kr i pluss hver måned tenker jeg. Dette vil endre seg på flere måter fremover. Strømprisene viser seg å ville kunne stige opp mot 3kr kw. Når dette skjer vil jeg trolig stoppe mining, selge miningutstyr og eventuelt kjøre direkteinvestering med penger jeg har igjen etter jeg har solgt grafikkortene. I tillegg må man tenke på at det er noe som heter proof of work som vil endre seg til proof of stake. Dette er en pågående prosess der kryptovaluta vil gå bort fra mulighet til å mine.

Mitt råd til de som er interessert i kryptovaluta er å kjøre direkteinvestering i de valuta de har tro på

Comment

• Som dere ser på denne grafen kom jeg inn på et greit tidspunkt i forhold til lønnsomhet og vanskelighet for mining. Jeg har indikert dette med rød pil. De grønne strekene viser at jeg fikk med meg en drop i vanskeligheten samtidig som jeg fikk med meg oppturen med vanskelighet. Nå ligger vanskeligheten ganske høyt og er i grenseland til lønnsomhet.

Comment

• Nå er vi kommet midtveis i August 2018.

Flere faktorer gjør seg gjeldende og konklusjonen er 100% klar: «Ikke kjøp miningutstyr»
                      Vi hadde en god periode fra januar 2017 og frem til desember 2017. Etter dette økte vanskeligheten og lønnsomhwten sank. I tillegg øker strømpriser betraktelig og gjør dette desto vanskeligere. For de som følger med på markedets troverdighet, ser man at det sås tvil om kryptovaluta har noe å gjøre i det økonomiske bildet.
                      Dersom man fortsatt har troen er det virkelig falt ned til til en ny bunn. Jeg er selv i tvil, men tror og at det er store manipulative krefter i sving og uansett hvordan det går har det vært en artig og lærerik opplevelse.

Min vei videre nå er å selge unna miningutstyr før Ethereum ASIC kommer på markedet. Dette er maskiner jeg spår blir en døgnflue og knapt vil leve lenge nok til å tjene inn kostnadene.
                      Vi går fra proof of work til proof of stake.
                      Mange kryptovaluta vil dø ut og bli verdiløse. Noen vil trolig overleve. Drømmen er å ha et alternativ til det tradisjonelle pengesystemet som jeg heller ikke har tro på. Jeg kan trygt si at jeg har gått i null om jeg hadde solgt meg ut. Jeg velger å la kryptovaluta ligge på lager nå i 7-10 år og satse på at det stiger frem til da. Hvis det har en stigning alle forventer, vil jeg være gjeldfri og dette er mer sannsynlig en. lotto i alle fall

Comment

• Litt telefonspillopper:

Har drevet å sendt eposter og ringt rundt i forhold til bedre avtaler med de faste utgiftene jeg har:

Verisure: Redusert månedsavgift med 90,-
                        Stamina: Stoppet noen medlemskap på treningssenter -600,-
                        Viasat: Nevnte at canal digital har 3 mnd gratis : - 1200,-
                        Fjordkraft: nevnte strømprismatch : - 400,-
                        Get internett: Nevnte Telenor : -500 kr en mnd

Jeg fikk dette til ved å argumentere for at jeg kunne binde meg videre 12 mnd mot å få bedre tilbud. Dette er faste avgifter som likevel ruller og går og jeg er fornøyd.
                        Sparte 2790 bare på noen telefoner. Dette er penger jeg skal bruke til bl.a. vedfyring.

Har også begynt å by på en termostat som skal kontrollere at temperaturen i ungdommenes rom ikke overstiger 25 grader på vinteren. I fjor lå tempen høyt over 30 og det kjentes på strømregningen. Jeg har en mekanisme som slår av strømmen der, men den fant de dessverre fort ut av.

Når jeg terminerer kryptomining vil strømforbruket og gå noe ned. Dette har gått i null den siste tiden, men ser at strømprisene er på vei opp, så er bedre å kjøre direkte investeringer om jeg fortsatt har troen på krypto. Merker jeg er i tvil nå

Comment

Working...
                        X