Announcement

Collapse
No announcement yet.

WhitePilgrims blogger

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Dragen View Post
    Jeg kan ikke annet enn å være litt imponert over hva du får til her. Du er inspirasjonen til den nye sparetråden.

Samtidig er jeg glad for at du ikke er vennen min - jeg spanderer gjerne, men ikke hver eneste gang.
    Jeg håper å inspirere og vise at alle kan få dette til. Alle kan begynne et sted og bygge seg opp fra 0 til 10 millioner. Og jeg tror ikke folk blir mer ulykkelige underveis. Jeg håper flere ser at samfunnet er bygd på å bruke penger til mye vi ikke trenger.

Når. Det gjelder å spandere går jeg alltid for å spleise. Men om de insisterer på at jeg skal få gratis mat sier jeg ikke nei.

Comment

De fleste bygger seg jo opp fra 0 til ett eller annet i form av egenkapital i huset, det å eie sitt eget sted står sterkt i Norge.

Det å klare å betale ned/ spare penger såpass hurtig (over 300 000 fra november og over 500 000 til jul), som du har gjort er intens sparing og står respekt av.

Jeg har hatt en tendens til å ikke "regne med eller tenke på" egenkapitalen jeg har i eiendom, det er fordi jeg er så innmari innbarka traust på at hus har man jo for å leve i og glemmer da helt verdien den faktisk har. Jeg ser egentlig kun sparingen min ut fra ren kontantflyt og "glemmer" alt jeg nedbetaler på boliglån. Du får meg til å innse at mange av oss faktisk er/er på vei til flere millioner. "Problemet" er jo at jeg ikke ønsker å kvitte meg med husene mine og dermed får jeg ikke tilgang på egenkapitalen heller..

Comment

Jeg så et regnestykke der man lånte opp på boligen for å investere. Virker spennende det da. Da kunne en og bli kvitt boliglånet raskere. Så jeg vil gjerne bruke den muligheten og. Når jeg sitter m 3 mill i gjeld regner jeg bare m å klare 100.000 i sparing i året. Skal bl.a handle mat i Sverige og klær på Fretex

Comment

Takker for støtten

Jeg må bare takke for støtten her. Det er tungt nok å ha så grandiose planer alene m en skarve kommunelønn. jeg krysser fingrene for at alt går etter planen.

Comment

Hvis det ikke går etter planen absolutt hele tiden så bare omstiller du deg og justerer taktikken underveis. Så lenge du er målrettet kommer du frem.

Jeg er enig med Rattus.
            Det er gøy og motiverende å se dem som har mulighetene faktisk prøver gripe dem

Stå på.

Comment

Oppsummert for året 2010 - sparing

Følgende blir 99% sikkert spart for 2010

BSU 73000
              Fond 15000
              Aksjer 11000
              Bankkonto: 34000
              Julegaver: 5000

har noe forbehold med tanke på
              1. om jeg får solgt noe
              2. om jeg får mer i julegaver

Et avvik er at etterbetaling for videreutdanning kommer i januar. Dette tilsvarer ca 24.000 ekstra

Totalt for 2010 blir da: 138.000,-

Uansett hva jeg klarer spare er jeg skuffa, så jeg gleder meg egentlig når jeg er kommet til august neste år og er i normal rytme der jeg ikke kjemper mot et ekstremt mål. I tillegg vurderer jeg å ta opp 100.000 til i lån om det er mulig, for å forbedre boligen ytterligere.

Mål for 2011 januar - mai:162.000
              Jeg har i utgangspunktet mulighet for å dra inn 144.000 uten problemer fra
              januar - mai. Dette er likevel for lite til mitt mål på 300.000.
              Da mangler jeg 18.000.
              Hvilke variable inntekter kan jeg da få i denne perioden. Gevinst på fondet
              og aksjene. Potensiell gevinst på aksjene er alt fra +1000 - +50.000 etter skatt. Overtidsarbeid. En overtidsvakt i måneden tilsvarer da 10.000 på 5 måneder. Ekstra betalt for røde dager/helligdager, mulig forskudd på arv og arv. Her får jeg noen tusen ekstra for å jobbe nyttårshelga.

Jeg ser på det som at jeg har god sjans....Men så nært...så fjernt...

Comment

Hvorfor skuffa ? Du virker som du har gjort det du kunne. Da er det bare å legge det bak seg, og brette opp armene for ny giv.

Comment

Å mangle 18 000,-kr fra målet på 300 000,-kr vil jeg definere å være i mål fordi resultatet er på 94% av ditt målgivende estimat. Dersom resultatet blir i mai 2011 som du forventer er det ingen grunn å være skuffa.

Det vil komme nye kvartaler med nye muligheter og noen vil bli bedre enn estimatene dine også, dette er helt naturlig i økonomien
                  Non bene pro toto Libertas vendiur auro.

Comment

Syns du er flink jeg, og får det til. Gå på WP!
                    [CENTER]Her finner du mennesker med livsvisdom, Vikingmot, Dragevett, utholdenhet, selvinnsikt, økonomisk innsikt, Brabla innsikt,gaselleintensitet, velvilje, og masse

Comment

Statoil koppen

Nå har jeg fått Statoil koppen i førjulspresang. Den koster 150,- og kan brukes hele 2011. Med et kaldt år i vente og vanlig pris er 20,- pr kopp på statoil, vil en tjene bra på dette

Comment

yes. great success

Jo! Nå har jeg kanskje fått en ungdomssklubb til å kjøpe mye av ungdomsbøker, tegneserier, blader, dvd'er, spill osv av det jeg har. her kan jeg tjene raske penger og slippe å stresse så mye.

Comment

Så nå sitter jeg på 138.000 på konto. Alt etter planen. Vurderer å feire med champagne 6.6 om jeg får presset det over 300.000.

Comment

Originally posted by WhitePilgrim View Post
                            Så nå sitter jeg på 138.000 på konto. Alt etter planen. Vurderer å feire med champagne 6.6 om jeg får presset det over 300.000.
                            Fantastisk! Gratulerer

Comment

Originally posted by WhitePilgrim View Post
                              Men iflg tickeren din har du 346 000,- ?
                              Nettgrunder.com - Tjene penger på nett

Comment

Originally posted by Nettgrunderen View Post
                                Men iflg tickeren din har du 346 000,- ?
                                Tickeren er sånn ca. har prøvd å regne meg frem til gevinst på kjøp av tomt/bolig som jeg har om jeg hadde solgt

kjøpte tomt for et år siden for 475000. Nå er den verd rundt 600.000. Og verdien på huset som skal bygges stiger jo og over 1,5 års tid

Comment

Working...
                                X