Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min vei mot økonomisk frihet.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Ingrid: Voksen, til slutt View Post
    Hva er verdipapirer? Jeg har hørt om det ulike steder men forstår fremdeles ikke hva det er, (og hvorfor man eventuelt vil ha verdipapir)
    Hei Ingrid.
    "Verdipapirer er enten fordringer i form av eierandeler i selskap eller omsettelige gjeldspapirer utstedt av et selskap eller offentlig sektor" så dvs aksjer, fond, obligasjoner osv.

Comment

Status etter januar: Ein bra månad der eg passerar net worth over 1,1 mill for første gong. Eg valgte å føre inn 55 000 til sparing i 2 BSU kontoar, den siste bsu kontoen håpar eg å kunne fylle opp i februar, viktig å få maksimere renteinntektene også, Pr no så ser det ut som eg kjem til å passere 10 000 i renteinntekter i år. Fekk inn 864,44 kr i utbytter i januar, dette er opp over 200 kr frå tilsvarande månad i fjor, dethøres lite ut, men det er over 30% opp.
      Hadde ei god inntekt denne månaden, litt overtid samt litt deltidsjobbing på si hjalp godt på.
      Etter å ha solgt meg litt ut av eit par fond, gikk pengane til å kjøpe novo nordisk og lufthansa, dette er 2 solide selskap eg har langsiktig trua på.

Inntekt: 78 118
      Sparing i verdipapir: 0
      Utbytte: 864,44
      Verdi portefølje: 441 755
      Verdi oppgang: 9 268
      Tot net worth: 1 115 547
      Last edited by Heli; 08-02-19, 12:29.

Comment

Working...
      X