Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan ikke betale ned restskatt

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kan ikke betale ned restskatt

Om man har et stort skattekrav, feks om man realiserte en stor aksjegevinst, kan det fort være vanskelig å betale skatteregningen.

Kemneren er i utgangspunktet lite fleksibel. Enten betaler du innen forfall eller så blir det tvangsinnkreving, gebyrer, betalingsanmerkning.

Vet dere om det i praksis er så strengt. F.eks. om man ikke kan betale, er det mulig å gjøre en avtale om å betale 5000 kr/mnd over et år? Renter påløper selvsagt men de er vel under 10%?

I verste fall kan man jo ta opp kredittgjeld med 20%. Det er vel bedre enn å få Skattemyndighetene på nakken

Jeg fikk delt opp min restskatt i terminer, men med ganske heftige beløp i hver termin. Det var skatteetaten selv som kom med terminbetalingen.

Comment

Det sies vel at staten er den værste kreditorn. Nå har jeg ikke så mye erfaring selv bortsett fra en fartsbot jeg måtte betale.
      FORMUEBYGGING - Økonomi og livet

Comment

Originally posted by ToneLiten View Post
        Om man har et stort skattekrav, feks om man realiserte en stor aksjegevinst, kan det fort være vanskelig å betale skatteregningen.
        Veeeel, hvis man realiserte en stor aksjeGEVINST og samtidig ga faen i å betale skatten sin, så syns jeg 20% strafferente er helt greit. Det er vel ikke skatteetatens jobb å la folk få betale i avdrag?

Comment

Originally posted by SirWinston View Post
          Veeeel, hvis man realiserte en stor aksjeGEVINST og samtidig ga faen i å betale skatten sin, så syns jeg 20% strafferente er helt greit. Det er vel ikke skatteetatens jobb å la folk få betale i avdrag?
          Ja det var et litt dårlig eksempel. Alle vet at man må skatte av gevinst, så når man selger tar man ut 28% av gevinsten og setter på en konto for fremtidig skattesmell. Jeg har selv aksjer i jobb og må gjøre dette hvert år med pengene jeg får i utbytte. Får jeg 50k så må jeg sette 14k på sparekonto osv. Ellers blir det i surt når smellen kommer. Og kommer, det gjør den
          Gjeld er roten til økonomisk ruin.

Comment

Hei.
            Enig med den adelige.
            Men ta kontakt å få en nedbetalingsavtale. Den kan ikke gå over mer enn maks 24 mnd. Dette er lovfestet

Med vennlig hilsen
            TBergh
            Med vennlig hilsen
            Tore Bergh
            t53.berg@gmail.com

Comment

Originally posted by SirWinston View Post
              Helt enig! Realiserer man en stor aksjegevinst må man selvfølgelig sette til side det en må betale i skatt
              Nettgrunder.com - Tjene penger på nett

Comment

Working...
              X