Announcement

Collapse
No announcement yet.

Homlå is back

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jaija, matbudskjettet for april gikk i dass Havnet på 7728. Nå har det vært litt spesielt i april måned da, for det er en måned som er utenfor normalen her. Men kjenner jeg trenger å begynne på "nytt" og kommer til å endre budskjettet til 6500 i måneden. Men da skal det være inkludert husholdningsartikler som såpe, vaskemiddel osv.

Men må nå si at jeg har fått gjort en del andre økonomiske endringer da Vi har endret renovasjonen slik at vi sparer nesten 1300 i året. Renten på boliglånet har blitt satt ned, men vi har beholdt samme trekksum. Tenkte jeg også skulle høre med andre banker og jeg får bedre rente andre steder. Det ser dårlig ut mtp ekstra sparing denne måneden... Så jeg tenkte jeg skulle virkelig prøve å spare det jeg kan spare i mai.

Har kjent på i mange måneder at det er trangt økonomisk og fikk meg en liten vekker når vi fikk den oppdaterte listen over lånet fra banken. Vi betaler faktisk 180 000 på huslånet i året!! Mannen min setter over 240 000 i året og jeg tjener noe over 300 000. Kanskje rundtom 320 000. Nesten alle pengene hans "forsvinner" jo i lånet. Ikke rart jeg føler økonomien er trang, når det er nesten bare min inntekt som tar alle regninger, mat og "alt" annet.
    Back In Business
    Spare 35 000 innen 1.7.16
    35 000

Comment

Fikk en gledelig og uventet nyhet her om dagen. Fikk nesten 16 000 i feriepenger fra arbeidsgiver til mannen. Han er nå selvstendig næringsdrivende og var ansatt ifjor. Rart hvor fort man glemmer slikt

Så etterlengtet 10 000 er overført og vi er oppe i totalt 20 000. Mangler bare 15 000 nå. Over halvveis
      Back In Business
      35 000

Comment

Og jammen meg kommer glad nyhetene på rekke og rad om dagen Fikk litt (en del) igjen på skatten så 15 000 er overført!! Da har vi spart 35 000 på et knappt halvt år. Hvem ville trodd det? Jeg hadde seriøst sett for meg at vi ikke ville nå målet, så det er jo helt utrolig at vi klarte det. Nesten at vi fortjener å unne oss noe, for tross alle odds nådd målet vårt
        Back In Business
        35 000

Comment

Har ikke oppdatert for de to siste månedene med matbudskjettet. Første måned landet vi på 6371. Forrige måned havnet vi på utrolige 9532 Hadde en stort arrangement med mange tilreisende så jeg reknet med at matbudsjettet ville bli sprengt, men det var da måte på Heldigvis har vi hatt masse restemat/til overs så det vil nok bli lavere post denne kommende måneden.

Litt usikker hva som skjer med mat posten fremover. Vi må spise litt mer sunnere!!!! Altså mer grønnsaker, kylling og fisk. Spent på om det blir veldig utslaggivende på budsjettet. Men først på planen er å rime av fryseren (som har bare blitt med tanken i 2-3 år) og da må vi spise oss ut av fryseren først Nesten så jeg er glad for at vi har en liten fryseboks, må spise ut av den med jevne mellomrom da. Og da hoper ikke mat/ting seg så veldig opp heller.

Nå sitter jeg å tenker litt på hvilke mål jeg skal sette meg frem til jul Tror nok det blir litt mer på organisering av sparing. Finne ut hva jeg vil spare til hvor liksom, og over hvor lang tid.

Tenker jeg vil spare litt (noen hundrelapper) i fond hver måned, mest mtp jenta vår. Og spare litt utenom på tradisjonell konto, for å ha noe stående når hun (eller mer vi) trenger det f.eks til konfirmasjon, bil lappen etc. Hadde og vært kjekt å spart litt til en "oss" konto, så visst vi plutselig vil ha et nytt møbel, reise en tur osv så står det penger klare. En slags "når-du-har-lyst-på-noe" konto.
          Back In Business
          35 000

Comment

Working...
          X