Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pengevett oppgradert

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Misliker i utgangspunktet det nye forumet, men det skyldes forhåpentligvis at jeg generelt ikke er glad i endringer. Så håper at det vokser på meg. Testet på mobil, og funket ok å lese der, vet ikke hvordan det gamle funket på mobil, da jeg normalt bruker safari på mac.

- Misliker hvordan det nye forumet viser siste innlegg, synes det var mye mer oversiktlig på det gamle forumet. Leser det meste her inne, og har normalt sett brukt den funksjonen, da det er alt for mange forumkategorier.

- Basert på nåværende aktivitet bør det kuttes kraftig i forumkategorier. Slett gjerne alle underkategorier, og holde oss til 3-4 formkategorier. "Generell pengeprat" bør dekke det meste.

- Aktiviteten lenge vært dalende - her har vi alle en jobb å gjøre. Jeg er selv en av synderne som stort sett bare periodevis har tatt et leseraid, uten å bidra selv. Shame on me.

- Bør ta en brainstorm på hva man kan gjøre for å øke aktiviteten her

Noen kjappe ideer, så ikke sikkert de er gode eller gjennomførbare:
    - Konkurranser - teame opp med f.eks "dine penger", "DN" o.l, og belønne månedens beste leserinnlegg med abonnement på bladet For å trigge brukerne til å bidra med ekstra bra innhold.
    Usikker på hvordan det skal bedømmes, antall likes?
    - Nettmøter med finansaktører og forbrukerøkonomer? Nordnet, dnb etc...om de tør å bryne seg på brukerne her De får reklameeffekten av å presentert produktene sine, og brukerne har mulighet til å forhøre seg om produktene, og rådgi hverandre. Pengevett når i tillegg kanskje ut til flere nye brukere.
    - Månedens utfordring - se https://www.reddit.com/r/personalfin...0daychallenges for eksempel.

Comment

Originally posted by usikker View Post
      Fungerer ganske daarlig. Lite mobilvennlig grensesnitt og mange feil paa forumet generelt.
      Hva slags feil tenker du på da?

Comment

Oppdatering:
        Jeg driver og skal endre forumer etc. og slette noen men endringene vil ikke lagre så jeg må få verten for serveren til å se på det.
        Men det er ikke glemt, altså!

Comment

Den funksjonen jeg brukte aller mest på det gamle forumet var "Vis uleste" - og når jeg var inne i en tråd: "Vis første uleste". Jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal få oversikt over hva som har kommet av nye innlegg på nye og eksisterende tråder, og deretter hoppe til de uleste innleggene.

Dersom noen kunne forklart meg hvordan jeg kunne gjøre for å oppnå samme resultat hadde jeg vært veldig takknemlig.

-------------------------

Kan jo svare selv nå når jeg har delvis funnet ut av det.

Nummer 1 løses ved å gå inn på forumet og se hvilke kategorier som har nye meldinger (snakkeboble-tegnet er blått og ikke grått). Når nye innlegg i kategorien eller i underkategoriene er lest, vil snakkeboble-knappen bli grå. Hvis den ikke blir grå, kan man velge "Mark this channel read".

Nummer 2: ved siden av tittelen til tråden, er det et symbol som består av to tre-kanter over hverandre. Om du trykker der kommer man til siste uleste innlegg.

Last edited by myra; 29-04-18, 20:13.

Comment

Er det vanskelig
            Voksen dame uten økonomisk utdannelse.

Comment

Dang! Der forsvant innlegget!

Er det vanskelig

Comment

Er det vanskelig aa faa norske tegn til aa fungere? Jeg har litt dysleksi og orker ikke lese slik det er n

Comment

Originally posted by amalie View Post

Er det vanskelig aa faa norske tegn til aa fungere? Jeg har litt dysleksi og orker ikke lese slik det er n
                  Jeg tror det er fordi du har det gamle språket.
                  Hvis du ser nederst på siden skal det være mulig å endre språk der.
                  De fleste hadde den som heter Norsk - gml, mens den nye er "Norsk".
                  Jeg har nå slettet den gamle og forhåpentligvis får alle dere som hadde den nå "default språket" som er "Norsk".

Hvis ikke er det altså en meny nederst i venstre hjørne på siden.

Håper det hjelper!

Comment

Originally posted by myra View Post
                    Den funksjonen jeg brukte aller mest på det gamle forumet var "Vis uleste" - og når jeg var inne i en tråd: "Vis første uleste". Jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal få oversikt over hva som har kommet av nye innlegg på nye og eksisterende tråder, og deretter hoppe til de uleste innleggene.

Dersom noen kunne forklart meg hvordan jeg kunne gjøre for å oppnå samme resultat hadde jeg vært veldig takknemlig.

Nummer 1 løses ved å gå inn på forumet og se hvilke kategorier som har nye meldinger (snakkeboble-tegnet er blått og ikke grått). Når nye innlegg i kategorien eller i underkategoriene er lest, vil snakkeboble-knappen bli grå. Hvis den ikke blir grå, kan man velge "Mark this channel read".

Nummer 2: ved siden av tittelen til tråden, er det et symbol som består av to tre-kanter over hverandre. Om du trykker der kommer man til siste uleste innlegg.
                    Åh! Tusen takk for at du deler!

Comment

Hva mobilvennlig versjon osv. angår.
                      Det er en del funksjoner jeg ikke har fått aktivert enda og jeg må kontakte serverhosten igjen for å få de til å fikse noe som gjør at endringer jeg gjør ikke lagres. (bl. a i forumkategorier og utseende etc)

Men det kommer!

Tusen takk for tilbakemeldinger dere!
                      Og, ikke minst; tålmodigheten mens vi finner frem i nye omgivelser og utav nye funksjoner. Jeg setter utrolig stor pris på det!

Comment

Originally posted by myra View Post

For min del er ikke det der en akseptabel løsning. Noe av de første tingene man får beskjed om når man skal lage websider er at folk ikke er interessert i å klikke rundt på siden. Jo færre klikk - jo bedre. Derfor håper jeg det kommer en lignende funksjon som det gamle forumet hadde, en "vis uleste"-side med uleste tråder fra forrige besøk.

Comment

Synes aktiviteten tok seg litt opp før oppgraderingen, men nå er det jo ganske dødt her.
                          Siden fungerer dårlig på mobil, og når jeg sitter på pc så får jeg ikke skrevet innlegg i min egen "dagbok", kommer ikke opp noe tekstfelt.
                          Og enig i det som har blitt nevnt før med færre kategorier.

“No man ever stood the lower in my estimation for having a patch in his clothes: yet I am sure that there is greater anxiety, commonly, to have fashionable, or at least clean and unpatched clothes, than to have a sound conscience.”

Veien mot økonomisk frihet

Comment

Den nye oppgraderingen er forferdelig. Et mareritt å bruke og lese. Admin er også fraværende. Tror dette går ad dundas dessverre.

Comment

Hei
                              Gammel mann. Må starte på nytt. Det er noe dr…. Men etter litt bruk, både av det nye forumet og hodet (det siste det verste) så funker dette helt greit.
                              Anbefaling:
                              Bruk tid, og ikke gjøre som det jeg pleier å gjøre, klikke å trykke til noe skjer.

Med vennlig hilsen
                              TBergh
                              Med vennlig hilsen
                              Tore Bergh
                              t53.berg@gmail.com

Comment

Working...
                              X