Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hei på dere

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hei på dere

Jeg har akkurat postet mitt første innlegg etter å ha lusket rundt og lest i 4 år, så da er det vel på tide med en presentasjon
    Er mor til to gutter på 9 og 10,5 år, jobber per dags dato 80% (valgt deltid) og på vei ut av ekteskap med guttenes pappa.

Jeg har vært interessert i personlig økonomi i mange år, men har store problemer med å lage et budsjett jeg klarer å følge. Jeg tror jeg kan være litt for nøyaktig (perfeksjonist) og dermed gir opp fordi jeg ikke får alt til å bli slik jeg ønsker, eller at jeg lager mer arbeid for meg selv enn det jeg klarer å følge opp.

Jeg har hatt perioder der jeg har hatt god lønn og periode med arbeidsledighet og veldig lav lønn, og klart det fint på grunn av en nøktern innstilling. For tiden strever jeg mer enn noen gang på grunn av at min mann og jeg har veldig forskjellige syn på økonomistyring, og der jeg vil planlegge for mye, er han veldig impulsiv og ønsker alt gjort "nå". Dette er dessverre en del av grunnen til at vi nå kommer til å gå fra hverandre.
    Mål for 2014:
    • Mannens studielån (51000)
    • Auka avdrag på huslån (m/ 4000/mnd)
    • Organisera buffer
    • Slutta med kredittkort
    • Få fellesøkonomi med mannen (?)
    • God delbetaling på ny bil

Hei og velkommen, er en periodisk lurker sjøl

Comment

Working...
    X