Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygg formue (the Mustachian way!)

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Da går jo an å tjena seg noken kr gjennom året og ved å jobba kortare/lengre perioda. Er jo lavere skatt på lavere inntekt uten at eg har heilt oversikten øve da. Hadde vært greit å tjena inn leveomkostningane sån at ein slapp å tera på da ein har investert, iverfall dei fleste åra. Dersom ein kan leva for 60 000 så skal da ikkje så alvorlig mykje jobbing til for å tjena inn da. Sikkert vanskeligere å finna arbeidsgivar som vil ha ein berre noken månader i året.

Comment

Letteste måten å få til å jobbe bare et par mnd i året er helsevesenet. Alltid behov for ferievikarer

Men sommeren er jo gjerne den kjipeste tiden å jobbe på så passer neppe for alle. Men kan funke greit f.eks om man bor i et lavkostland ellers i året og vil komme hjem f.eks fra mai til august e.l.

En annen måte er å ha en helgestilling, jobbe mye ekstra i perioder og sette pengene til avspasering/i timebanken og bruke i kombinasjon med ferie uttak. Vel å merke må du ha en velvillig sjef for å gå med på dette jevnlig.

Comment

Jobbe i flyttebyrå om sommeren gir masse penger, men er tøft fysisk.

Comment

Hadde kanskje tenkt linjerydding eg då, siå eg er vant med arbeid med motorsag, men har ikkje vore så mykje borti linjerydding da men kan vel lerast, muligens. Helsevesenet har eg aldri vore borti, veit ærlig talt ikkje om da er noke for meg, men berre å komma med innspel.

Comment

Fiske er også godt betalt arbeide for noen hektiske måneder på fiskefeltene.
            Voksen dame uten økonomisk utdannelse.

Comment

Mulig må vel ha sikkerhetskurs samt vera brukande, fiskarane pleie vera temmelig hissige, kjenne ein som blei fort sendt på land igjen, ikkje den skarpaste karen for å sei da sån. Men passe muligens her da Helde til nedpå karmøynå.

Comment

Working...
              X