Announcement

Collapse
No announcement yet.

Regneark for bufferkonto

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Regneark for bufferkonto

Vi har bufferkonto, men har ofte opplevd å måtte ta av den til større utgifter som strengt tatt ikke var uforutsette. Slike jafs av bufferen unngår vi nå i stor grad ved å ha lage en liste over regelmessige utgifter som tidligere har kommet brått på.

Her er et regneark som kanskje kan være til hjelp for flere:
    https://mettleine.wordpress.com/2010...v-bufferkonto/
    Last edited by Mett; 05-07-18, 18:59. Reason: Ny lenke
    I stedet for å si "jeg har ikke råd", si "jeg velger å bruke pengene mine annerledes". -Laura Rowley

Versjon 1.70 er nå tilgjengelig. Nye muligheter, nye feilkilder.

Kan også brukes til å sette opp helt enkle budsjett, selv om det finnes mer skreddersydde løsninger for slikt.
    I stedet for å si "jeg har ikke råd", si "jeg velger å bruke pengene mine annerledes". -Laura Rowley

Comment

Kjekt å se hvordan dere gjør det. Takk.

Comment

Bare hyggelig.

For vår del ble det etter hvert uoversiktlig å se når poster var ferdig oppspart. Regninger melder alltids sin egen ankomst, men ikke alle spareposter har en regning for øyet. Spareplanen er derfor utvidet med en kolonne som markerer når det er på tide å vurdere et uttak, med etterfølgende pengeødsling. Alt dette, og ikke noe mer, i versjon 1.82.

Comment

Versjon 1.84 er nå lagt ut, med bugfix for kolonnen Uttak.
          Last edited by Mett; 01-05-10, 08:14.

Comment

Versjon 1.85 fulgte like bak, med endringer på linje seks: Feltene viser nå sum uttak i stedet for innskudd minus uttak, da sistnevnte ble misvisende i forkant av innskuddsdagen.

Comment

Working...
            X