Announcement

Collapse
No announcement yet.

Selge utenlandske aksjer

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Selge utenlandske aksjer

For rundt 18 år siden kjøpte jeg aksjer i en kanadisk bedrift som jeg jobbet i dengang.
    Jeg skal snart ut på boligmarkedet som singel, og da trenger jeg disse pengene.
    Jeg har et papir (jepp - et verdipapir på papir...) der det står hvor mange aksjer jeg kjøpte og i hvilket firma.
    Det står det ingenting om registreringsfirma eller kontonummer.

Hva gjør jeg? Må jeg ta kontakt med selskapet? Med en kanadisk børsmegler? Et norsk meglerfirma?
    Jeg håper noen vet noe mer om dette enn meg!
    Last edited by nurdug; 24-05-18, 18:53. Reason: Slurvefeil
    Mål for 2014:
    • Mannens studielån (51000)
    • Auka avdrag på huslån (m/ 4000/mnd)
    • Organisera buffer
    • Slutta med kredittkort
    • Få fellesøkonomi med mannen (?)
    • God delbetaling på ny bil

Hei nurdug, jeg ville startet med å kontakte din gammel arbeidsgiver, da de muligens vet hvem som administrerte aksjekjøp/spareplanen. Eventuelt kan du selv kontakte Computershare, Solium eller andre tilbydere av dette. Når du har funnet dine aksjer kan du be om å få de overført, f.eks. til en konto i Nordnet, for å så selge de i markedet.
    Besøk gjerne Aksjeinvest for oppdateringer om aksjer og investering.

Comment

Takk FinansMannen. Det viser seg at DnB kan hjelpe meg for 10 000 kroner... Jeg tror det var registreringsavgiften for å konvertere dem fra papir til digital versjon
      Jeg tenker at det er for mye av aksjer for 40 000 kr, så jeg skal sjekke om jeg kan få firmaet til å registrere dem for meg, eventuelt betale et meglerfirma i Canada. Jeg tipper de er billigere enn en norsk bank.
      Mål for 2014:
      • Mannens studielån (51000)
      • Auka avdrag på huslån (m/ 4000/mnd)
      • Organisera buffer
      • Slutta med kredittkort
      • Få fellesøkonomi med mannen (?)
      • God delbetaling på ny bil

Comment

Working...
      X