Announcement

Collapse
No announcement yet.

Boliglån - bra deal?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Boliglån - bra deal?

Hei folkens!

Jeg har kjøpt min første leilighet, og har fått følgende tilbud via forbundet mitt som har en avtale med en bank:
    Lån på 1 890 000 kr, 1,99% nom. rente og 2,06% eff. rente, det blir ca 7050 kr pr mnd.

Er dette en god deal?

På forhånd takk!

Ser ut som en bra avtale i dagens marked. Regner med du har sjekket på finansportalen.no?

Lang nedbetalingstid på det, har du tenkt å ha boliglån lenge?
    Hvorfor bruke penger man ikke har, til å kjøpe ting man ikke trenger, for å imponere folk man ikke liker?

Comment

Ja har sjekket på finansportalen, og avtalen ligger som nr 2 (den vises ikke da det er en spesiell avtale).

30 år nedbetalingsplan. Ja det er planen..

Comment

I følge finansportalen kunne jeg ha valgt "DinBank ung" med eff. rente på 1,99%, slik at terminbeløp blir 6957kr (sparer ytterligere 1100 kr pr år).. men jeg er redd at de ikke blir konkurransedyktig oer tid i motsetning til avtalen unio har gjort med storebrand.. de jobber aktivt for å være konkurransedyktig.. Det positive med dinbank er at man slipper å være helkunde etc, og jeg kan beholde Skandiabanken. Med storebrand krever de at man er helkunde med lønnskonto etc.

Eller skal jeg bare prøve dinbank? Jeg må si at nettbanken til storebrand er helt håpløst, og at jeg ønsker å beholde skandiabanken pga nettbanken blant annet..

Er det noen som har boliglån hos dinbank?

Comment

Jeg ville styrt langt unna dinbank. Jeg ble kunde hos dem når de var på toppen av finansportalen. Mens alle andre banker reduserte renten, endret de den ikke i betydelig grad og de ble etterhvert langt dyrere enn storbankene (dnb, nordea). Etter å ha sendt noen forespørsler og varsel om at jeg kom til å bytte bank så gjorde jeg det.

Dinbank er en del av sparebanken øst. Sparebanken øst har også flere banker enn dinbank. Hver underbank av sparebanken øst har ikke mange kunder og derfor lokker de til seg folk i en underbank med lav rente og så skrur de den opp. De gamle trofaste kundene og den regionale tilknytningen beholder de gjennom hovedbanken sparebanken øst.
          De satser vel på at folk ikke sjekker renten jevnlig, at folk ikke vil betale nytt tinglysningsgebyr og stresse med kartverket eller at folk mister jobben osv og vil få problemer med å refinansiere i en annen bank. Jeg kommer iallefall aldri til å benytte meg av den banken eller andre mini-banker som er eid av en større bank som ikke har nok "skin in the game", altså at de tåler å sette opp renten og miste store deler av kundemassen sin fordi de har lavere renter og flere kunder i sine andre banker.

Comment

Originally posted by Nordnes View Post
            Jeg ville styrt langt unna dinbank. Jeg ble kunde hos dem når de var på toppen av finansportalen. Mens alle andre banker reduserte renten, endret de den ikke i betydelig grad og de ble etterhvert langt dyrere enn storbankene (dnb, nordea). Etter å ha sendt noen forespørsler og varsel om at jeg kom til å bytte bank så gjorde jeg det.

Dinbank er en del av sparebanken øst. Sparebanken øst har også flere banker enn dinbank. Hver underbank av sparebanken øst har ikke mange kunder og derfor lokker de til seg folk i en underbank med lav rente og så skrur de den opp. De gamle trofaste kundene og den regionale tilknytningen beholder de gjennom hovedbanken sparebanken øst.
            De satser vel på at folk ikke sjekker renten jevnlig, at folk ikke vil betale nytt tinglysningsgebyr og stresse med kartverket eller at folk mister jobben osv og vil få problemer med å refinansiere i en annen bank. Jeg kommer iallefall aldri til å benytte meg av den banken eller andre mini-banker som er eid av en større bank som ikke har nok "skin in the game", altså at de tåler å sette opp renten og miste store deler av kundemassen sin fordi de har lavere renter og flere kunder i sine andre banker.
            Har sendt den en privat melding!

Comment

Working...
            X