Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny i boligmarkedet. Trenger noen gode råd

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ny i boligmarkedet. Trenger noen gode råd

Hei,
    jeg går rett på sak

Jeg er 39 år gammel, enslig, bor på østlandet og er i fast, trygg jobb (90%-stilling). De siste 10 årene har jeg leid bolig av mine foreldre (til en symbolsk sum).. og har spart opp endel penger. Jeg har kun studielån.
    Boligen er svært gammel og trolig av lav verdi. Beliggenheten derimot er svært flott, og det er gode utleiemlugheter (feks gjennom airbnb). Jeg har blitt tilbudt å overta den til en relativt lav sum.

Egenkapital: 1.100.000
    Årslønn: 400.000

Jeg ønsker nå å flytte, og kjøpe meg egen leilighet. Jeg har sett meg ut en 3-roms som er priset til 3,2mill som skulle passer meg midt i blinken, både når det gjelder beliggenhet og løsninger. Mine foreldre vil nok være villig til å stå som kausjonister om nødvendig.

Ok.. jeg er som sagt helt ny i boligmarkedet så hadde vert takknemlig for gode råd og tips.
    Jeg er veldig glad i den boligen jeg nå bor i.. beliggenheten er fantastisk.. selv om huset ikke er av så stor verdi. Kunne det feks vert en ide av meg å overta den boligen jeg nå bor i, for så å ta pant i den ved evt lån/kjøp av leilighet?
    Hvilke vurderinger bør jeg gjøre meg..? Hvordan tenker dere jeg bør gå frem?

Dette ble kanskje litt rotete.. så kom gjerne med spørsmål
Working...
X