Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sparetips i hverdagen

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sparetips i hverdagen

Jeg kunne gjerne tenke meg å høre litt om forskjellige tiltak folk gjør for å spare i hverdagen. Dette være seg mat og andre husholdningsartikler, klær og sko, transport, underholdning og fritidsaktiviteter. Med dette håper jeg både å få og selv dele tips etterhvert!
    http://spartidogpenger.blogg.no

Mitt første tips er å følge med på hvilke varer Rema 1000 til enhver tid har i sin månedlige kampanje Middag for under hundrelappen. Her er allerede rimelige varer enda rimeligere, og kan utgjøre et godt utgangspunkt for mange billige middager, også uten at man trenger å bruke oppskriftsheftet dere.

Comment

- Kjør storinnhandling en gang i uken og supplér kun med uforutsette småtteri og datovarer ellers.
      - Skriv handlelister og hold deg til dem
      - Bunnpris har daglige tilbud på middagskjøttvarer.
      - Stikker du på byen? Ta med kun så mye penger du tenker å bruke i kontanter. Legg igjen kortet hjemme.

Comment

Jeg har etterhvert blitt opptatt av å unngå skumle stoffer i sminke og hudpleieprodukter. Tidligere kjøpte jeg dyre økologiske merker, men har etterhvert oppdaget etpar gode og billige alternativ. Solkrem kan man kjøpe dyrt på parfymeri, eller billig på Coop. Änglamark-serien er både svanemerket og god! (I mitt tilfelle kostet den en femtedel av hva jeg ellers har betalt for øko-solkrem...)
        Apotek1 har en serie som heter Sans. Øyekremen deres kostet en tredjedel av hva jeg ellers har betalt for øyekrem.

Ellers passer jeg alltid på å ha noe frukt eller kjeks med i vesken når jeg er på farten. På denne måten klarer jeg fint å styre unna dyre (og usunne) kioskvarer.

Comment

Sykler til og fra jobb, prøver å få gjort det til en vane iallfall!

Etter bolig er det vel ofte transport vi bruker mye penger på så... jeg tenkte at det var greit å begynne der det er mye å hente.

Som en bonus får man jo litt bedre helse også. Eller mer penger. Velg selv.
          FORMUEBYGGING - Økonomi og livet

Comment

Jeg sykler dit jeg skal hver dag. Regner sykkelhold koster meg rundt en hundrings i mnd, men har en en god og velholdt hybridsykkel isteden for et vrak av en terrengsykkel (som jeg hadde tidligere) er det så utrolig mye lettere å sykle og dermet å motivere seg for det.

Comment

Gamle baderomsprodukter som av en eller annen grunn ikke svarte til forventningene kan ofte få ny karriére. Eksempel:
              -Tannkrem som smakte forferdelig gjør i dag tjeneste som skurekrem til vask og toalett.
              -Alt for fet ansiktskrem funker fint til hendene og føttene (om natten).
              -Shampo som ikke akkurat gjorde underverker for håret brukes heller som flytende håndsåpe.

Comment

Et sparetips er å ikke handle drikke på Narvesen,men ha med hjemmefra eller handle vann på Søstrene Grene.

Comment

Originally posted by sommermor View Post
                  Et sparetips er å ikke handle drikke på Narvesen,men ha med hjemmefra eller handle vann på Søstrene Grene.

Comment

Hva er søstrene Grene?

Comment

Hvis man er skikkelig, ordentlig gniten, og ikke bryr seg om at håndsåpen blir litt rar, så kan man lage billigere flytende håndsåpe selv. Skav opp et stykke fast håndsåpe på rivjernet, kok opp en liter vann, ta kjelen av varmen, ha i såpeskav, og rør til såpen er løst opp. La stå til neste dag, og kjør stavmikseren i såpemassen. Blir litt samme konsistens som snørr (sorry), men funker, og er dritbillig. Jeg liker også at den ikke skummer så mye.

Comment

Originally posted by Laminert View Post
                        Hva er søstrene Grene?
                        Det er en butikk som selger mye rart,blant annet kontorvarer,kopper,lys,servietter og blant annet snop,pasta,te og vann.

Comment

Originally posted by sommermor View Post
                          Det er en butikk som selger mye rart,blant annet kontorvarer,kopper,lys,servietter og blant annet snop,pasta,te og vann.
                          Men vann fra det lokale vannverket gjennom krana er nok fortsatt billigere

Comment

Sparetips:
                            - si opp medlemskapet hos treningssenter-mafiaen. Det er fint vær og gratis å jogge ute.
                            - si opp tv-pakken og bli kvitt dårlige programmer samt reklamen. Last ned filmer gratis (kontroversielt) og se nrk sine ting på nrks nettside.
                            - avisabonnement: dette kan man i dag få gratis, siden papiravisene begynner å bli desperate. Få klassekampen gratis i tre uker, så aftenposten, så morgenbladet, så dn osv. Etter det kan man sikkert begynne på ny runde.
                            - kjøp kjøtt etter kl 18 i butikken som går ut på dato i morgen, til halv pris. Frys ned.

Edit: Men behold innboforsikringen.
                            Last edited by spare-seg-til-fant; 03-05-14, 18:50.

Comment

droppe innbo forsikring? Innbo forsikring dekker brann, vannlekkasje osv? droppe den ville jeg vel ikek gjort. pluss den er jo ikke høy. innbo forsikring ligger vel på en 70-80kr for 500.000kr

Comment

Working...
                              X