Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den store YNAB tråden.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Den store YNAB tråden.

Jeg er selv en stor YNAB entusiast og vet det er flere YNABere her på forumet. Så tenkte jeg skulle poste link til opptak av de tidligere gratise webinar kursene.

Mange av prinsipp kan også benytes av de som benytter excel ark, så det er kan være interessant for de som har andre budsjett løsninger.

For de som er ikke vet hva YNAB er men som er interessert, så kan de se denne videoen på 3 min for et rask innføring.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=23oBWhbL5lc"]YNAB Overview - YouTube[/ame]

---
    Getting Started With YNAB - Live Introduction to YNAB Webinar
    What is a budget?
    Problems & solutions
    Starting in 3 easy steps
    Software demonstration

---
    Making Your Budget Work - Making your Budget Work
    Organization
    Creative Categories
    Multiple Accounts
    Cash
    Workflow
    Adjusting Your Budget
    Tracking Spending
    Reconciling

---
    Improving Cash Flow - Improving Cash Flow
    True Expenses
    Five Types of Expenses
    Responsible & Fun Savings
    The YNAB Buffer
    Impact of Savings on Cash Flow

---
    Variable Income - Slaying the Variable Income Dragon
    Challenges of Variable Income
    Four Solutions
    Rule Four
    Budget Ahead
    Build Up Category Balances
    Deferred Income Category
    Wrap Up

---
    Dealing With Different Pay Cycles - Dealing with Different Pay Cycles
    Challenges of Different Pay Cycles
    Rule Four
    Three Step Process
    Pay Cycle Strategies
    Paid Multiple Times A Month
    Paid Monthly
    Paid Less Than Monthly
    Wrap Up

---
    Starting Over - Fresh Start
    Why Make A Fresh Start?
    Benefits
    Four Ways to Start Over
    Wrap Up
    Last edited by Darius; 12-02-14, 21:36.

Takk for linkene. Begynte å lese / se i går og er kanskje snart en YNAB-er selv...

Comment

Så bra myra Sifra hvis det er noe du trenger hjelp til.

Comment

Jeg har også kjøpt YNAB for et par uker siden, og er kjempefornøyd så langt! Fortsatt mye å lære.

Comment

Originally posted by Zosimos View Post
          Jeg har også kjøpt YNAB for et par uker siden, og er kjempefornøyd så langt! Fortsatt mye å lære.
          Vi fikk opparbeidet oss "YNAB bufferen" som er regel 4 for et par måneder siden, slik at vi nå lever på forrige måneds inntekt. Det er bare SÅ deilig
          Budsjettering blir mye enklere når du har all inntekt fra forrige måned stående klar, så er det bare å fordele all inntekt på budsjettpostene til det står 0,- igjen
          Last edited by Darius; 04-02-14, 10:33.

Comment

Testet det ut, men syns jeg fikk testet det for kort ut til å vite om jeg vil kjøpe det. Er jo ikke spesielt økonomisk å kjøpe ett program visst man ikke bruker det... Men skulle gjerne prøvd det litt mer.

Comment

Originally posted by Hartvikka View Post
              Testet det ut, men syns jeg fikk testet det for kort ut til å vite om jeg vil kjøpe det. Er jo ikke spesielt økonomisk å kjøpe ett program visst man ikke bruker det... Men skulle gjerne prøvd det litt mer.
              Det har du helt rett. Jeg installert det selv etter en anbefaling fra en kollega. Men tok det egentlig ikke i bruk med engang, slik at de 30 dagene som prøvetiden varer gikk ut.

Jeg sendte inn å spurte om jeg kunne få utvidet prøve tid. Det fikk jeg med engang

This support request is about: | YNAB

Så forøvrig på YNAB forumet at de har kampanje på Macupdate nå. 30% av det er samme lisenskode på Mac som på Windows.

https://deals.macupdate.com/deal/153...-need-a-budget
              Last edited by Darius; 12-02-14, 19:52.

Comment

Veldig bra program. Skal jeg absolutt bruke framover.

Comment

Er denne kun på engelsk? Sliter fort litt da...
                  Voksen dame uten økonomisk utdannelse.

Comment

Er ikke noe spesielt god i engelsk selv, men tok meg 5min og skjønne det programmet. veldig lett om du kikker på filmen litt Prøv deg litt fram.. du kan også slette alt av navn der og sette inn norske ord. meget bra.

Comment

Originally posted by amalie View Post
                      Er denne kun på engelsk? Sliter fort litt da...
                      Selve programmet er nok kun på Engelsk, Men det støtter norske kroner som valutta og du setter opp dine egne budsjettposter på Norsk selvsagt.

Comment

Takk for tips! Har sett flere av video'ene og er godt i gang med å bruke trial versjonen av YNAB. Mistenker at den blir kjøpt før prøveperioden utløper!
                        [IMG]http://www.pengevett.com/<a href=http://www.TickerFactory.com/debt/wsfnhfR/ target=_blank>

Comment

YNAB er nå gratis for studenter. Lisensen er personlig, gjelder for ett år om gangen og krever at man sender inn bekreftelse / kopi av studiebevis. Tenkte bare å tipse om det, om noen på studentbudsjett har lyst prøve YNAB.

Mer info: YNAB is Now Free for College Students | YNAB

Comment

Tusen takk for dette tipset!
                            Det passer perfekt for meg og familien.
                            Har alltid budsjett, men det er alltid mye endringer, derfor er dette midt i blinken.

Comment

Originally posted by Amanda View Post
                              Tusen takk for dette tipset!
                              Det passer perfekt for meg og familien.
                              Har alltid budsjett, men det er alltid mye endringer, derfor er dette midt i blinken.
                              Regner med det er regel 3 du sikter til her. "role with the punches" Jeg slet også veldig med å holde et budsjett for jeg fant meg til ro med dette konseptet.

Konseptforklaring:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=JKiK-dljJKs"]http://www.youtube.com/watch?v=JKiK-dljJKs[/ame]

Comment

Working...
                              X