Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan står det til med februarbudsjettet?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvordan står det til med februarbudsjettet?

Jeg starter på nytt (separert og litt å rydde i) og etter noen kaotiske måneder er det på tide å få oversikt. Hodet er ikke helt % enda, så jeg deler det opp og tenkte jeg skulle skaffe meg oversikt over februarinntekter i dag.

Hva med dere andre?

Vi har nettopp solgt to boliger og kjøpt et nytt hus, så her blir det kaosbudsjett frem til alt over overtatt og nye budsjettrammer kan legges nøyaktig. Ellers er oversikten(regnskap) på mat og forbruk pinlig nøyaktig for tiden, slik at vi kan legge gode(og ikke minst realistiske) budsjetter for årene fremover.

Når det gjelder inntekt er det greit, vi har samme lønningsdag(og leieinntekter på samme dag). Kun barnetrygden som lager rot her.

Comment

Åh! Det hørtes kaotisk ut, ja.
      Godt du er god på dette, da. Tenker mange hadde strevd en del.

Comment

Sir Winston, ett ord: Vedlikeholdsfond... (Evt. kalt "Murphy-penger"...)

Comment

Den siste tida har vi ikke hatt noe nevneverdig fokus på økonomi. Det endrer seg nå som vi har bestemt oss for å sette av penger til entreprenør når det skal ordnes kommunalt vann og avløp på hytta. Da gjør vi som før når vi har vært i intense spare/ nedbetalingsperioder; vi lever på mannens lønn og sparer min. Vi får se hvor lenge det går. Det blir neppe noe nøyaktig budsjett, det vet jeg av erfaring at vi ikke har tålmodighet til, men vi må definitivt følge pengebruken med lupe.

Comment

Originally posted by Hiin Allvise View Post
            Sir Winston, ett ord: Vedlikeholdsfond... (Evt. kalt "Murphy-penger"...)
            Ja, det er noen år siden vi sist bodde i enebolig. Det jeg pleier å gjøre er å sette av alle leieinntektene på hus-bufferkonto. Når den er behagelig stor har man heller ikke vent seg til at de inntektene går i sluket og kan bruke dem på andre fornuftige formål.

Comment

Originally posted by MarteKirkerud View Post
              Den siste tida har vi ikke hatt noe nevneverdig fokus på økonomi. Det endrer seg nå som vi har bestemt oss for å sette av penger til entreprenør når det skal ordnes kommunalt vann og avløp på hytta. Da gjør vi som før når vi har vært i intense spare/ nedbetalingsperioder; vi lever på mannens lønn og sparer min. Vi får se hvor lenge det går. Det blir neppe noe nøyaktig budsjett, det vet jeg av erfaring at vi ikke har tålmodighet til, men vi må definitivt følge pengebruken med lupe.
              Disiplin, ordning och reda...

Ja, och så en liten sådär buffer, förstås...

Lycka till!

;-)

Comment

Working...
              X