Announcement

Collapse
No announcement yet.

Julepynt

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

I fjor feira jeg alena på hytta. Ingen pynt. I år blir det hos fadern. så koster ingenting for meg. kanskje jeg må ha et juletre i leilighet. 200kr?

Comment

Originally posted by heavybtakinova View Post
      I fjor feira jeg alena på hytta. Ingen pynt. I år blir det hos fadern. så koster ingenting for meg. kanskje jeg må ha et juletre i leilighet. 200kr?
      Jaja, du er på vei oppover i alle fall. Det er også jul på bymisjonen om du skulle få akkutt sosialiseringsnød. "Rocka Mørk Mystisk". Jobbet frivillig der i 2008/09. Hjertelig velkommen om du skulle rekke å bli husløs i år også før jul

Comment

Originally posted by SirWinston View Post
        Har egen skog, du skulle ringt meg mises, så skulle du fått hentet deg et til selvkost...
        Er det åpent tilbud eller? Det pengevetske hadde vært å bedt om 100 kroner for selvplukk.

Comment

Trekker opp denne tråden igjen, jeg.

Bruker ingenting til julepynt - vi har en liten nisse vi fikk for noen år siden og det er jul for oss. Ellers får vi mer enn nok julestemning på besøk hos andre med julehus - hyggelig det også.

Bruker ingenting på nyttårsraketter - han er ikke så begeistret for smellene uansett, og vi pleier å legge oss ved 22-tiden på nyttårsaften. Vi er ikke noen partyløver, akkurat.

Bruker ca. 2000,- på julegaver, mest til veldedige formål og resten på barna i familien. Ønsker oss aller mest veldedige formål tilbake, men får det aldri.

Blir litt på mat, men forsøker å ikke fylle huset med julemat. Forsøker å holde julespisingen til juleaften, men fyller huset med frukt og vaniljekesam og litt godt kjøtt. For spise godt skal vi, og dessert skal vi ha!

Comment

Jeg har kjøpt juletre; 399kr
            Et julehåndkle, adventsslys og lyslykt: 150kr
            Og julegardiner; 500kr
            Dette var det som var et must (bortsett fra det i midten), har masse julepynt fra før og er fornøyd med det. Fyrverkeri kjøper jeg ikke.

Comment

Billigste Plantasjen-gran, kr 149. Adventsstake salg Kremmerhuset, kr. 50,- Stearinlys kr 30,- Kvitt hjerte til å ha på døre, kr. 30,-
              Det var i grunnen det, ja en julesvibel unnet jeg meg, kr. 14 på Rema. Har pynt, lys og juletrefot fra før, samt noen duker og annen pynt. Måtte bruke kr. 350,- i fjor på 3 lysting til vindua (billig på biltema) for jeg flytta fra adventsstjerna og sjuarma, men passa på å få med meg juletrefoten, lysa til juletreet og en del pynt. Så her sløses det ikke med penger på sånt nei. Det skal spares og dermed basta.

Comment

Jeg kommer vel til å høres ut som tidenes scrooge, men jeg har ikke brukt en krone på julepynt siden jeg flyttet for meg selv sånn 12 år siden
                Til mitt forsvar så er jeg singel, barnløs og ikke er jeg spesielt glad i høytiden heller (herregud nå høres jeg virkelig ut som scrooge )
                Derimot går det endel penger på godt drikke og mat

Comment

Bruker nokså nøyaktig null kroner på dette
                  Nettgrunder.com - Tjene penger på nett

Comment

Kjøpte en ny juletrefot til 400kr, men den var så dårlig at jeg endte med å levere den tilbake. Ellers har jeg kjøpt noen julestjerner og røde lys. Lysene er ganskf dyre, fordi jeg må ha skikkelige lys som ikke soter.

Ellers kjøper jeg som regel julepynt og julegavepapir i januar når det er på salg!!

Comment

Originally posted by tuppesjura View Post
                      Ellers kjøper jeg som regel julepynt og julegavepapir i januar når det er på salg!!
                      He, he. Det gjør jeg også. Jeg er svak for ordentlig fin juletrepynt, og den koster ofte litt (for mye). Derfor venter jeg til salget, og som regel så ankommer den nye pynten i det jeg tar ned treet.
                      Last edited by solsikkedalen; 26-12-12, 14:40.

Comment

Vi har vært så heldige å ha fått julepynt i masser av mine foreldre og besteforeldre. Jeg har selv sortert ut det jeg ikke ønsker å bruke og sendt videre.
                        Juletre hugger vi gratis i egen skog, og er blitt en fin tradisjon med barna. I år manglet vi juletrefot, men min mor hadde en ekstra.
                        Vi pynter generelt sett lite, og hvis det er noe jeg ønsker meg veldig pleier jeg å kjøpe det på salg i romjulen/rett over nyttår.

Fyrverkeri bruker vi ikke mye penger på. Som regel pleier vi å bruke ca 100kr på en familiepakke med litt smågøy i til barna. Naboer har uansett masse for vårt beskuende. Da jeg var alene brukte jeg ingenting.
                        Jeg Lever Enkelt

Comment

Jeg har i år kjøpt juletre til 300,- (edelgran fra plantasjen), juletrematte fra fretex 10,-
                          Diverse stæsj til adventsstake og julekrans på plantasjen til ca 250,- og noen julekuler til 30,-
                          Jeg har masse julepynt og bruker å handle litt hvert år. Nå begynner jeg å få så mye at jeg kan ikke handle mer før jeg flytter til noe større.
                          Jeg elsker julen og sparer minimalt inn på ting. Dog kjøper jeg ikke Disney's juleservice fra firkløveren (ja, det som flere luksusfellendeltagere har ) eller figurer fra Nostalgic village selv om jeg vil ha det.

Comment

Ny julepynt hvert år er som regel kristtorn, lerkekvister og edelgran-greiner som jeg finner ute.
                            Men i år har jeg kjøpt ny sjuarmet adventsstake, men da brukte jeg bursdagspengene fra min bestemor.

Jeg har kjøpt 5 store kongler (10 kr per stk) og 3 kunstige greiner (49 per stk). 3 svibler og 2 amaryllis (tilsammen 140 kr). En del kubbelys (kanskje 200 kr) og noen stjerner (60 kr). hehe jeg ser det blir litt tilsammen likevel, og jeg trodde jeg ikke hadde kjøpt noe særlig! 600 kr tilsammen da.

Edit: glemte noen nye julekuler..... 250 kr. Og mannen kjøpte nye lys til juletreet, 200 kr.
                            Og skal man ha med aboslutt alt, så kjøpte jeg også en butikkstørrelse med julepapir, 400 kr....Nå har jeg papir i sikkert 10 år fremover!

Fyrverkeri, 2 pk stjerneskudd a 29 kr.
                            Last edited by Cilla; 27-12-12, 21:24.

Comment

Vi er ganske lite pyntete av oss så jula kommer vi ganske billig unna på det området. Stor rull med gavepapir, stor rull med gavebånd og til/fra-lapper kjøpt på tilbud, samt noen meter rødt fløyelsbånd til å pynte hjemmelagede julegaver(konfekt i glass). Ellers har vi et minijuletre i plast m pynt og lys(79 kr på Clas Ohlsson for 2 år siden), en julekule med lys til å ha i vinduet(129 kr på Nille for 3 år siden), i år kjøpte jeg kalender til å henge pakker i(99 kr på Europris" og så har vi pekkerkakehus til 29,90 pluss noen tiere i pynt og sukker. Fyrverkeri kjøper vi ikke, naboene sender opp nok:-)

Comment

Working...
                              X