Announcement

Collapse
No announcement yet.

Det blir visst jul i 2014 også...

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Har ikke kommet helt i gang enda...
    Blir nok litt hast i november/desember i år.
    Gavekontoen er ikke så full som den burde vært, det har vært bryllup, fødsler og andre gavekontoslukere, som i tillegg til faste forsendelser til mannens familie har gjort at kontoen er slunken faktisk. Må nok sette av litt av lønningene fremover.

Har få å kjøpe gave til heldigvis, men liker å legge litt i de få jeg kjøper.
    Har et par planer klare, men det verste er jo at jeg ikke vet hva folk ønsker seg...like vanskelig hvert år. Mormor skal få bryllupsbildet vårt i stort format i fin ramme, det er det eneste jeg har klart for meg.

Vi skal ha tradisjonell pinnekjøttmiddag med familien, og etter vi giftet oss utvides den med 3 personer fra mannens familie, så spisebordet er for lite...endeklaffer skal kjøpes inn og lang nok duk (3 meter) må fikses etterhvert, ser etter tilbud utover høsten. Men det er en så hyggelig tradisjon at jeg gjerne utvider spisebordet Er jo uansett en engangskostnad.
    Mål 2017:
    Klare boliglånsbetaling som gir 15 års nedbetalingstid. 15500 kr pr mnd.

-- Normal is broke. Be weird! --

Besøk min blogg: Pengebingen

Comment

Jeg har gitt beskjed til venner og familie om at jeg ikke ønsker å være med på gavebonanza i år. Både fordi jeg syns julen har blitt alt for materialistisk og vi glemmer det å faktisk tilbringe tid sammen, men også fordi jeg rett og slett ikke har råd til å gi så fine gaver som jeg har lyst til, til de jeg vil gi gaver til.

Sønnen min skal både gi og få gaver av familien, men vi satser på å lage noen hjemmelagde gaver fra han. Utover dette vil jeg heller prioritere å faktisk tilbringe mer tid med familie og venner i julestria. Jeg har invitert til juleverksted og har planlagt pepperkakebaking, og syns sånne ting er viktigere enn masse dyre ting som er plukket ut u butikken i hu og hast og som mottakeren mest sannsynlig ikke egentlig ønsker seg så veldig (da ville de jo kjøpt det selv).
      Mål 2018:
      * Spare 90.000 på sparekonto innen 1. juli 2018. (46.000)
      * Spare 6.000 i fond. (1.000)
      Få jobb i 100% stilling.

Comment

Herlig!
        Dét må jeg kalle god prioritering
        Mål 2017:
        Klare boliglånsbetaling som gir 15 års nedbetalingstid. 15500 kr pr mnd.

-- Normal is broke. Be weird! --

Besøk min blogg: Pengebingen

Comment

Har kjøpt nesten alle gavene på netthandelen faktisk. Første gang. Satt utover kvelden så fikk ting til en veldig rimelig penge og plutselig var jeg ferdig med stort sett alle julegavene. Så det var en annen vri iår, men kjekt + lettvint. 2-3 gaver jeg kjøper til noen spesielle som blir litt dyrere.

Comment

Det går noen tusenlapper på gaver til nærmeste familie, men utover det bruker jeg vanligvis ikke mer penger i desember enn ellers i året. Det blir noen julemiddager og familiselskaper, men det er ikke noe som belaster meg nevneverdig økonomisk.

Ellers forsøker jeg å holde meg mest mulig unna alt som har med jul å gjøre, både økonomisk, mentalt og fysisk.
            Last edited by usikker; 21-11-14, 21:26.

Comment

Har kjøpt julegaver til de nærmeste i god tid, delvis via netthandel, ellers er det vel ikke egentlig noe ekstra utgifter til jul her heller.

Investering 2015: 60260,-

Comment

Working...
              X