Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva er en god oppvaskmaskin? Helst billig

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ikea sin vaskemaskin vinner vel hver test? Ikeas oppvaskmaskin jumbo i stor test - VG Nett

Dvs, den får strykkarakter i test, men er den som vasker best! Haha.

OG den er rimeligst! Hoho!
    Last edited by Realverdien; 19-12-12, 08:21. Reason: sjekket prisene

Comment

Originally posted by Realverdien View Post
      Ikea sin vaskemaskin vinner vel hver test?
      Dvs, den får strykkarakter i test, men er den som vasker best! Haha.

OG den er rimeligst! Hoho!
      Ja det var det jeg sa innledningsvis.

Det blir ikke rent uten vann og strøm, så kjøp en gammel, det er mitt beste råd.
      Gjeld er roten til økonomisk ruin.

Comment

Vi har hat Zanussi, Husquarna og Bosch. Sistnevnte har vi nå.

Jeg hadde IKKE kjøpt Husquarna, den hadde vi bare tull med - heldigvis innenfor 5-års fristen - så da vi til slutt fikk ny ble det en Bosch (må nevne at vi også hadde tull med 2 andre hvitevarer fra Husquarna også, hvorpå den ene ble fikset og viker og den andre er byttet i annet merke den også).

Jeg var opptatt av at det skulle være digital nedtellingsklokke på oppvaskmaskinen vår, og måtte betale deretter. Kunne spart noen tusenlapper hadde jeg ikke brydd meg om det. Men det var mitt eneste kriterium, så da ble det sånn

Den zanussi maskinen vi hadde først var veldig bra, husker ikke hvor lenge vi hadde den. Vi solgte den da vi bygget ny kjøkken, men jeg føler jeg fint kan gå god for den

Jeg tror det viktigste man gjør før man leter etter nye hvitevarer er å tenke etter hvilke krav man stiller til dem. Skal det være enkelt å ta en kortvask, skal man kunne kjøre eco-program, skal man kunne kjøre skylling, skal det være display med nedtellingsklokke på osv osv. OG så er jo selve innredningen i den nokså viktig også! Skal man ha bestikkskuff eller ikke? Skal det være plass til glass både nede og oppe, er det mulig å endre høyde på skuff osv osv. Alt dette går jo på hvilke bruk man har maskinen til. Vasker man mye stetteglass bør man se etter at oppvaskmaskinen kan justeres til å ta så høye glass, og helst mange om gangen osv.

Når man har funnet ut dette er det ofte slik at valget kun står mellom 2-3 maskiner. Og da bør man selvsagt se både på kvalitet mtp merke og produsent og på pris.

(ved kjøp av vaskemaskin for noen år siden gjorde jeg dette, og vips stod valget kun mellom 2 maskiner hvorpå prisen var eneste store forskjellen og jeg er superfornøyd! )

Comment

Takk for tips!

Vi har følgende krav:

1. Skal vaske rent, skikkelig rent, gjerne med matrester på
          2. Skal ikke gå i stykker

Gjerne billig

Comment

Originally posted by Tulla View Post
            Vi har følgende krav:

2. Skal ikke gå i stykker

Gjerne billig
            Enkelt og rett på sak.
            Sånn liker Mises det
            Gjeld er roten til økonomisk ruin.

Comment

Originally posted by Tulla View Post
              Takk for tips!

Vi har følgende krav:

Dette avhenger litt av temperatur, siden fettet må løses skikkelig opp. Anbefaler deg likevel å skylle godt av tallerkene, og kjøre slik oppvaskmaskinrens om dere tilfører maskinen materie fra matrester.

Selv kjøpte jeg en Bosch til 2500,- i 2005. Det var den rimeligste maskinen Elkjøp hadde. Har fungert fint hele veien til i dag. Men så ble den ikke brukt så mye (en gang i uka?) da jeg var ungkar heller.

Comment

Jeg har en Bosch, den har fungert i ti år :-)

Comment

Litt morsomt å finne igjen denne gamle tråden som jeg startet i 2012.
                  Vil bare si at vi kjøpte en Siemens som fremdeles virker perfekt! Den har blitt med da vi flyttet, og her måtte vi bygge kjøkken, men vi valgte å ikke bytte ut vaskemaskinen, fordi den rett og slett funker akkurat som den skal.

Comment

Working...
                  X