Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål til damer/mødre - tror dere har mest peil

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spørsmål til damer/mødre - tror dere har mest peil

Hei!

Jeg er en alenepappa (annenhver uke) som egentlig har overlatt hoveddelen av kleshandlingen til mor til vår sønn. Imidlertid er det alltids en fordel å vise henne at også faren kan gjøre noen innkjøp - i tillegg går det mot vår, og det medfører nok litt nye vår og sommerklær!

Så da er spørsmålet, pengevetter som jeg er; jeg har hittil handlet litt klær på H&M, men vet ikke om det er et godt valg; jeg har merket meg at både Cubus, Kappahl og H&M har kundeklubber - er det noen her som har erfaringer, ev. er medlem av flere? Jeg vurderer medlemskap i en eller alle(?) klubbene - for å se om det er penger å spare!

Avventer svar!

Har aldri vært medlem av kundeklubber så det vet jegt ikke noe om, men prisnivået på barneklær på kjedebutikkene er såpass lavt at det ikke blakker deg, det er yttertøy og sko av god kvalitet som er dyrt.

Comment

Jeg tror det lønner seg å ta en kikk i de forskjellige butikkene når du trenger noe. Kan like gjerne være billigere for samme type plagg i en annen butikk en med medlemstilbudet du fikk i en annen.. Hvis du skjønner. Tror ikke det er så mye å spare, men det kan sikkert være noen kupp å gjøre som medlem. For meg er heller fristelsen for stor til å kjøpe når det er medlemstilbud selv om jeg kaskje ikke trengte det i utgangspunktet. Men så er jeg svak for klær da......
      Mål for 2013:
      20.000,- på BSU innen 30.12.2013
      15.000,- til buffer innen 30.12.2013

"Det er bedre å snuble seg i riktig retning enn å gå med faste steg i feil!"

Comment

Som Anneo sier, det er ytterklær som koster. Selv handler jeg en del ytterklær og sko til ungene på Coop Obs, syns det er ok klær og man får medlemsrabatten.

Comment

H&M er helt kurant Det samme er Cubus og KappAhl, men sistnevnte er hakket dyrere og utvalget dårligere, synes jeg. På KappAhl kan du riktignok bruke Coops medlemskort, men på barneklær tror jeg vinninga går fort opp i spinninga da klærne der ofte er litt dyrere enn hos de andre. Med mindre deres egen klubb gir deg ekstra gode kampanjepriser vel og merke.

Kan anbefale Obs. De har en god del barneklær til fornuftige priser, og på høsten får man som medlem ulltøy av god kvalitet til 1/3 av ordinær pris, og det hjelper veldig, for ull er dyrt. Kan for øvrig varmt anbefale ulltøyet deres fra Janus og Pierre Robert. Barnas hus har for øvrig også som regel snille priser på ulltøy tidlig på høsten, så det kan være lurt å følge med litt der.

Edit: Pierre Robert kan man kjøpe andre steder også, Kiwi og Meny har masse, men et par ganger i året så har Obs her pleid å ha storsalg, og da kan man får gjort et kupp
          Last edited by solsikkedalen; 03-04-13, 17:16.

Comment

Takk for...

gode tilbakemeldinger! Nyttig info for en litt "grønn" pappa...

Comment

Om du bor i nærheten av en wearhouse butikk, så ville jeg virkelig tatt meg en tur der. Det er klær fra Cubus, hm, lindex, kappahl etc. Koster en slikk og ingenting Handler stort der til mine barn, når de trenger klær

Mine økonomiske mål

1.) 10.000 kr i krisebuffer
              2.) Nedbetale forbrukslån
              3.) 50.000 kr i buffer

Så sint og sur på meg selv. Aldri(!) mer forbrukslån!

Comment

Av yttertøy synes jeg det lønner seg å kjøpe litt dyrere klær. Kjøpte i fjor 2 stk av bobledressen fra friends (coop) min sønnen, og begge ble ødelagt rimelig kjapt! Eldste fikk helly hansen bukse og jakke, og de har holdt kjempebra! Ble ny bukse på henne i fjor høst og HH-dress til sønnen. Den vises knapt at den er brukt! Samme gjelder vintersko, nytter ikke å kjøpe det billigste, mine fryser føttene av seg!

Comment

Ja, yttertøj og sko er dyrest. Lindex holder faktisk overraskende bra kvalitet på sine dresser. Om det er samme for deg og barnet, er bruktmarkeder en fin mulighet. Både vanlig fretex eller på diverse facebookgrupper. Da kan du ofte gjøre et kupp med vanlige klær og utedresser. Sko kjøper jeg ikke brukt, de må være ordentlige og passe barnets fot og gjenge.

Comment

Working...
                  X