Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva anbefales å kjøpe på nett fra utlandet?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hva anbefales å kjøpe på nett fra utlandet?

Da har vi sendt rakettene til værs og vi skriver 2015.
    I dette nye året er det gjort endringer i forhold til verdi på varer som kan bestilles fra utlandet som må momspålegges.

Avgiftsfri innførsel av varer
    Grensen for å betale mva ved innførsel av varer fra utlandet øker fra 200 kroner til 350 kroner. Kostnader til frakt og forsikring skal nå inkluderes i dette beløpet.

I den forbindelse lurer jeg på om noen har gode tips til gode sider og varer hvor man kan handle billigere?

Jeg har nettopp forsøkt lookfantastic.com hvor jeg kjøpte fuktighetskrem og deodorant innen for grensen, og med gratis frakt.

Selv kjøper jeg stort sett alt av HDMI kabler, adaptere, overganger og annet småelektrisk på E-bay. Dette til en 1/10 av prisen i norske butikker.

Comment

Jeg bestiller bøker fra amazon.co.uk siden utvalget er mye større enn i norske butikker.

Bøker på norsk kjøper jeg her til lands.
      Voksen dame uten økonomisk utdannelse.

Comment

Mye penger å spare på netthandel!

dx.com for duppeditter av alle slag, sendes fra Kina med gratis frakt

abebooks.com for brukte bøker, superbillig!

feelunique.com for hudpleie, hårpleie, sminke o.l, dersom du handler for over 350,- og må betale toll/moms, refunderer de beløpet du har betalt dersom du sender dem en epost med bilde av kvittering ps. her er det lurt å kjøpe barberblader, myye billigere enn i butikken!

Ellers bruker jeg prisjakt.no flittig for å sammenligne priser i ulike butikker.
        "You can't cure obesity with bigger pants"

Comment

Frø. Veldig dyrt i Norge, men ofte billig i f.eks USA og Sverige. Og ikke minst mye større utvalg.

Investering 2015: 60260,-

Comment

Har du tips til noen gode frøbutikker, Øko?
            Reiseskildringer med elektrisk campervan: http://travelelectric.blogspot.no/

Ikke oppdatert på ei stund, men ikke helt utdatert:
            http://gajasworld.blogspot.com/

Comment

Mine favoritter som jeg har bestilt fra over tid er:

"Gardens North" (Canada)
              Mye spennende, bl.a en del herdige og uvanlige frukt/bærplanter. Utvalget varierer hele tiden og ofte begrenset antall av hver sort, siden de er fra en privat hage.

"Impecta" (svensk)
              Stort utvalg, bl.a mange gamle, friske sorter av grønnsaker. Prisene varierer med hvor sjeldne de er og sånn, så du kan finne varianter av alle grønnsaker billig eller teste uvanlige varianter dyrere.
              (har blitt litt dyrere nå pga nye EU regler som prøver å begrense frøutvalget)

"Rara växter"
              Mye sommerblomster m.m.

Begge disse to sender ofte fine gratisfrø med bestillingen. Impecta har kampanjer med gratis frakt og 3 for 2 og sånn om man melder seg på nyhetsbrevet.

Ebay
              Da må du lete litt og sjekke referansene.
              Jeg liker f.eks godt "Seedaholic" (grønnsaker, blomster, urter, grønnsgjødslingsplanter), men har generelt hatt bra erfaringer fra Ebay når det gjelder frø egentlig.
              Selv med høy dollar er det ofte billig i forhold til norske priser, særlig for mer spesielle sorter.

De jeg kommer på i farten, men det er flere bra.

Comment

Jeg kjøper forresten ofte neste sesongs frø på høstsalget til Impecta. Det er fortsatt bra utvalg på høsten og de holder seg helt fint til året etter.

Comment

Working...
                X