Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byttesentralen- barneklær og utstyr

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Byttesentralen- barneklær og utstyr

Ser ikke noen tråder der dette har blitt nevnt før. Vi har selv to barn (5 og 11), og vi har alltid kjøpt det aller, aller meste av klær og utstyr på Byttesentralen.

Det er et arrangement på Kløfta to ganger i året. Man kan selge klær og kjøpe klær. Salgsklær merkes etter bestemte nummre og med pris, og leveres fredag kveld. Lørdag morgen åpner det, og det er en hel skole som er stappa full i alle gymsaler og klasserom med klær, utsyr, leker, barenvogner, senger og alt man kan tenke seg å trenge til barn.

Det er aller best for de som har småbarn og babyer, men det finnes klær og utstyr helt opp til 16 år, tror jeg.

Hvis man er kresen så finner man klær som er helt ubrukte og nye, men også mange brukte klær som er fine og flotte. Her kan man kjøpe merkeklær som er billige og ikke-merkeklær som er enda billigere. Til småbarn kan man finne bukser og gensere til 10 og 20 kr, de finere kanskje 40kr.

Kjeledresser som koster 100-200kr
    Ski og skisko
    Fotballutstyr
    senger
    vogner
    barneseter
    sykler
    leker- et helt rom fullt av leker- Mine barn insisterer på å stå i kø en time før det hele starter, og løpe rett inn til lekerommet med hver sin IKEA-pose. Så har de spart opp kanskje en 100-lapp hver, og kjøper massevis av leker. Noen ganger finner de "kupp" av de mest populære (og normalt sett overpreisede leker), og for oss har hele Byttesentralen blitt en happening to ganger i året (vår og høst).

Vi har brukt ca 500kr på klær pr barn to ganger i året. Sko kommer utenom, da vi kjøper de nye.

Og mitt gjerrige barn på 5 sa til meg da vi satt på cafèrommet og spiste vaffler: - Mamma! Hvorfor fikk vi brus når de har VANN?

Du finner dem på Facebook og http://www.byttesentralen.no/
    Neste Byttesentralen er i april.

Anbefales!

Det høres jo helt genialt ut :-)

Comment

Originally posted by Økonomijenta View Post
      Det høres jo helt genialt ut :-)
      Ja, det er helt supert. Har omtrent ikke kjøpt nye klær til noen av barna våre (11 og 5) noen gang. Unntakk har vært sko, og av og til har vi måtte kjøpe en ny vinterjakke eller noen penklær fordi vi ikke husket på det da det var Byttesentral. Anbefales veldig.

Comment

Working...
      X