Announcement

Collapse
No announcement yet.

Billigare måte å Barbara seg på

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Billigare måte å Barbara seg på

Er på jakt etter ein billigare men fortsatt brukande metode, heilskjegg er ikkje ett alternativ. Brukar Gilette mach 3 trur eg den heite samt ett eller Anna skum. Skafte trur eg at eg har hatt siå 2001 eller noke sånt, men har blitt ein del høvla kan du sei. Skum må eg vel ha uansett. Barbermaskin har eg null peiling på overhode, får ein da heilt inntil der? Viss da går å bruka maskin så kunne eg kanskje investert i ei, blir jo billigare på sikt enn alle dei hersens høvlane. Ellers finnes da eit eller Anna på eBay kanskje?

For meg fungerer ikke barbermaskin. Har prøvd riktig dyre modeller, men det blir ikke bra. Gode barberblader er dyrt, men varer lenge. Ikke akkurat utgiften som velter budsjettene. Vet at noen bruker de blå "engangs", men tror ikke det er noe for min hud.

Comment

OK har som sagt heller aldri brukt barbermaskin, velta ikkje heile skuta nei men månedlige beløp, eller beløp som gjentar seg sjølv er vel ein av dei tinga ein har mest igjen for å kutta ned på, rekna med å måtte Barbara meg resten av livet. Ingen plana om kjønnsskifteoperasjon. Kva brukte dei før i verda da, dei som barberte seg, noken slags kniva var da ikkje da?

Comment

De brukte barberkniv. Det var såpass krevende jobb, at man ble barbert av en barberer. Senere skar man seg på sin egen høvel, når stål ble populært, helt til "safety" razoren kom. I det hele og det store var det et skikkelig herk å barbere seg før safety razor. Man kan spørre seg hvorfor mennene gjorde det, og man tror det kan ha vært kristendommen som ville skille seg fra jødedommen, etterligne romerne, og senere skille seg fra Islam. Konservativ Islam forbyr tradisjonelt å barbere skjegget, men pålegger å barbere kjønnshår og armhuler hver 40. dag. Noe som jo er interessant sett fra vårt ståsted.

Comment

Du kan kjøpe en høvel med utskiftbare blader til ~300kr. Bladene koster nesten ingenting og varer mye lenger enn Mach3-greiene. Du kan også kjøpe barbersåpe og laget skummet selv, hvis du vil gjøre det virkelig billig.

Selv bruker jeg denne: Mühle R89

(som du garantert kan finne billigere andre steder)

Comment

OK og takk for tipset. Korleis er resultatet, du er fornøgd rekna eg med siå du tipsa om da?

Comment

Bruker en phillipshave som kan brukes i dusjen. Da blir det jevnt og fint syns jeg.

Comment

Kjøpte på eBay no wilkinson classic med 5 blad til 77 kr. Såg ett par videoa på tuben fyrst. Ser at erstatningsblaå er veldig billige, så får eg barbera å sjå.

Comment

Har skjegg og klipper "håret" selv.

Comment

Originally posted by can View Post
                    OK og takk for tipset. Korleis er resultatet, du er fornøgd rekna eg med siå du tipsa om da?
                    Resultatet blir bra, men det tar litt tid å øve inn teknikken sammenlignet med "moderne" høvler.

Comment

Har barbert meg med classicen til wilkinson sword noken gonga no, synes eg har fått dreisen på da allerede eg då. Skummet er da vanliga frå gilette. Er billige høvla på ebay ser eg.

Comment

Det fortelles at C. J. Hambro en gang på tredve-tallet fikk tilsendt et par pakker med barberblad av et nytt norsk merke, i den forhåpning at han skulle kunne gi produsenten en uttalelse som skulle kunne egne seg som markedsføring.

Produsenten ble derimot behørig skuffet, da Hambros uttalelse lød som følger:

"Jeg har fått tilsendt noen barberblader de kaller 'Bessegg', men de burde heller ha hett 'Filefjell'..."

Comment

Working...
                        X