Announcement

Collapse
No announcement yet.

Matbudsjett

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vi er 2+3. Vi bruker for mye penger på mat. Gjennomsnitt pr. mnd. i fjor (inkl. en del husholdningsartikler) lå på 12.800,- I år ønsker vi kutte kraftig ned ved å holde oss til handling 1-2 ganger i uka.

Comment

Vi er et samboerpar. Har nå et matbudsjett på 4000 kr, men bruker som oftest betydelig mindre enn dette. Før brukte vi rundt 5000 kr, men tok noen grep for å handle og spise smartere, det har hjulpet godt på forbruket

Har skrevet litt om hvordan vi kuttet matposten her:
      https://aksjebloggen.com/hvordan-kut...vareforbruket/
      [Aksjebloggen] [Målbevisst.no]

Comment

Mange gode tips. Bruker flere av dem selv. Personlig hender jeg handler litt dyrere produkter(spesielt frukt 15% på Kiwi og 50% på utvalgte Joker produkter i helg, 25 prosent på alt til baby på Spar) på butikker tilknyttet Trumf for å få Trumfpoeng. De kan nemlig veksles inn i Eurobonuspoeng til en meget god kurs. En trumfkrone er verdt godt over en krone om man reiser en del.

Kredittkort for opptjening er en farlig tjener for dem uten god disiplin forøvrig.

Comment

Etter gjennomgang av forbruket for 2017, har jeg hatt et gjennomsnittsforbruk på 3780kr. på mat/husholdning per måned. Det er 780 kr. mer enn jeg hadde planlagt per måned.
          Så nå skal vi igang med middagsplan og ukeshandling igjen!

Med samboer og et barn på 5 år, er planen å budsjettere med totalt 4000 pr måned på mat og husholdning, dvs. 2000 hver oss.
          Mål 2018:
          * Spare 90.000 på sparekonto innen 1. juli 2018. (46.000)
          * Spare 6.000 i fond. (1.000)
          Få jobb i 100% stilling.

Comment

Jeg syns det er ganske vanskelig å komme under 8k hos oss. Men det var et smart tips fra aksjebloggeren å holde snacks utenom.
            Et lite tips: om man er kunde hos matkasseleverandørene og ikke abonnerer, så prøver de av og til å lokke med gode tilbud. Da kan det lønne seg en gang i blant. Neste uke får vi Godt Levert for rett over 400kr(de sier det er 50%). Tviler på at jeg får såpass mye og bra mat i butikken for samme prisen.

Comment

Gjorde overslag fra 2017 og fant ut at vi (familie på 4) brukte alt fra 4000 til 17000 i mat pr mnd, så i år blir det budsjett og regnskap hver måned, he he he!

Comment

Working...
              X