Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hårklipp

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hårklipp

Hvor mye koster en klipp hos frisøren?

Jeg aner ikke. Har ikke betalt for hårklipp siden tidlig nitti-tallet en gang. Da kostet det meg 120kr.

Det jeg derimot vet, er at sparkjøp selger en pakke med to frisøsakser til 39,50kr. SparKjøp Nettbutikk - Frisørsaks 2pk

Og Clas Ohlson har frisørsakser uten plasthåndtak til 99kr pr stk. Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Et lite utvalg engelske nettsteder med tips og instrukser:
    How to Cut Hair: 5 steps (with pictures) - wikiHow
    DIY Hair Cutting | eHow.com
    How to Cut Hair - Hair Cutting Instructions - Cut Hair Yourself - DIY

Her har jeg søkt på 'how to cut hair' hos youtube: YouTube - how to cut hair

--
    Hvis man absolutt må og vil til frisør, så er et tips å oppsøke en frisørskole eller se om noen lokale frisørsalonger trenger modeller. Kan hende får man gratis klipp. Jeg har også sett frisørsalonger gi rabatt hvis man lar en lærling klippe seg.
    Det gjelder forsåvidt farging også, men jeg synes ingen skal putte de kjemikaliene i nærheten av hud, hår eller nese. Prøv eventuelt henna, da.
    --

Det er en stund siden jeg var hos frisøren, men mener jeg betalte ca. 400 for vask og klipp. Jeg har forholdsvis kort hår.
    Men her hvor vi bor kan man få klippet håret for 100-150 hos de utenlandske frisørene som popper opp over alt.

Vi har hårklippemaskin og jeg klipper samboer og en bror jevnlig og også sønnen før han flyttet ut. Har spart kjempemye penger på det.

Comment

Jeg har fire menn hjemme - de klipper vi med hårklippemaskin. Min bedre halvdel er flink til å klippe, og ungene ser helt fine ut. Mannen har valgt å ta mesteparten av håret, ettersom "vikene har blitt til en hel fjord".

Jeg klipper meg enten hos frisøren rett over veien, eller på jobben. Begge steder koster klipp og farge ca 800,-. Det er rimelig til å være i Osloområdet.
      Hvorfor bruke penger man ikke har, til å kjøpe ting man ikke trenger, for å imponere folk man ikke liker?

Comment

Jeg hadde 12 åringen min til klipp for noen mnd siden. 650,- - og det var ikke annet gjort enn å "rydde " litt og klippe kortere.

Alle gutta bruker klippemaskin så jeg er glad vi har den. Jeg klipper meg selv, er sikkert fire år siden sist jeg var hos frisøren.
        [CENTER]Her finner du mennesker med livsvisdom, Vikingmot, Dragevett, utholdenhet, selvinnsikt, økonomisk innsikt, Brabla innsikt,gaselleintensitet, velvilje, og masse

Comment

Jeg går fast til en umoderne, eldre frisørdame som jeg mistenker ikke har andre kunder enn meg. Prisen er 210,- per klipp.

Comment

varrierer veldig...tips frisørskole i slutten av skole året, da er de som oftest blitt flinke nok til en ok klipp,eller vent iallefall til over jul...så har vi lærlinger, får av og til litt rabatter der....

eller gjør som meg, sats på en frisyre som tåler litt ugjevnheter eller en sjelden klipp og få mamma til å klippe bak og klipp framme selv må du absolutt farge det kjøp en pakke til under 100 lappen og kless i...pass på tuppene så de ikke blir overfarget....kjøp en ton i ton farge da er det lettere at det blir vellykket...¨

skal en kjøpe billig produkter er wella best...

Comment

Jeg pleier å klippe meg hos slike utenlandske frisørsalonger som Tullemor nevner, og er fornøyd med det! Betaler ca 200 kroner for dameklipp hos de salongene jeg har vært hos, det er jo en super pris!
              En annen ting jeg liker med den typen frisørsalonger er at de ikke prøver å overtale deg til å kjøpe ulike hårproduker, i motsetning til i andre salonger der de alltid prøver å overtale meg til å kjøpe produkter jeg egentlig ikke vil bruke!

Comment

Klarer du ikke å si nei, misty?

Comment

Originally posted by misty View Post
                  En annen ting jeg liker med den typen frisørsalonger er at de ikke prøver å overtale deg til å kjøpe ulike hårproduker, i motsetning til i andre salonger der de alltid prøver å overtale meg til å kjøpe produkter jeg egentlig ikke vil bruke!
                  Jeg har ikke noe problem med å si nei takk, når noen prøver å prakke på meg noe ekstra hos frisøren eller andre steder, men jeg synes det er veldig irriterende med sånne salgstyper.

Comment

Originally posted by abeltveit View Post
                    Klarer du ikke å si nei, misty?
                    Joda, jeg klarer fint det, men jeg føler meg litt utilpass når frisøren alltid mener at jeg kunne hatt finere hår hvis jeg brukte det og det produktet, og jeg alltid sier nei... Derfor foretrekker jeg salonger der jeg slipper å bli spurt i det hele tatt (og de salongene har i tillegg lavere priser på klipp, og minst like flinke og hyggelige frisører)

Comment

Jeg skjønner. Det er bra at du sier nei, da - det finnes faktisk en del mennesker som ikke tør og klarer det. Da er det på tide å bli tøffere.

Comment

Jeg betaler rundt 500 kr for klipp, helt grei pris.

Comment

Betaler rett over 400,- for klipp, og farger hjemme selv. Gutta boys (2 små og en voksen) klipper jeg hjemme! Har også klippet min far og min bror flere ganger... spart familien for noen kroner, ja!
                          Tilknytningsomsorg og Trygg Oppvekst

Comment

Etter å ha lest svara her, lurer jeg på åssen alle frisørene rundtforbi klarer å overleve Mange av dere som klipper sjøl. Jeg er imponert!

Jeg har blitt student og har slutta med flere typer utskeielser, bla. frisørbesøk. Ja, ikke helt. Jeg var hos frisøren for en måned sida. Det var en mann fra midtøsten. Kr 190 kosta det. Han stussa tuppene og gjøv deretter løs med tynnersaksa. Han var overhodet ikke faglært, men han klipte fort! Det var ingenting å si på fart og rytme.

Håret har blitt helt fint, og faktisk skal ha få et poeng for å tynne håret mitt så brutalt. Han så at håret mitt er av den tunge typen. Frisører ser nesten aldri det.

Jeg har klipt husbond en gang i det siste. Han syns nemlig frisørbesøk er fullstendig bortkasta penger, så jeg skal være frisøren hans oftere. Skal kikke på youtube-lenke over her, så jeg kan lære litt mer.

Jeg kommer til å prioritere ned frisørbesøk framover og har slutta å farge håret. De kule jentene lar det grå håret komme når det vil
                            Over 50 og begynner å spare til bolig.

Comment

Betalte 450,- siden sist. Men oppmerksomheten som en god frisyre gir fra damene kan ikke måles i penger. Jeg jobber kun med kvinnelige sjefer, og må holde tonen god i disse oppgangstider.

Comment

Working...
                              X