Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skryterapport - november 2008

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Skryterapport - november 2008

En av de viktigste tingene når man jobber for en bedre personlig økonomi er å anerkjenne de grepene man faktisk gjør og være stolt av det. Uansett om det er store eller små ting. Kanskje spesielt når man er helt i startgropa og føler seg ganske håpløs med penger, men også når man trenger å huske på at de tingene man gjør på autopilot.

Rett og slett gi seg selv litt kudos når man er flink.

I denne tråden kan vi skryte litt av oss selv og fortelle om alle de små og store tingene vi gjør som er økonomisk lurt i løpet av måneden.

Så sett i gang og fortell!

I dag har jeg sydd tøybleieinnlegg av et bambushåndkle fra Princess!

Det ble 7 doble innlegg utav det, som ville kostet meg kanskje et sted rundt 50 kroner pr stk om jeg skulle kjøpe fabrikksydde. Nå kostet det meg ca 17 kr, og jeg har dermed spart 230 kroner.

Tøybleiene fikk vi forresten i gave, så vi kan jo trekke fra de engangsbleiene vi ikke bruker rett fra også. Pr nå har vi vel halvert forbruket (trenger litt fler tøybleier for at det skal gå rundt), så da sparer vi omtrent en hundrelapp i måneden på det, methinks.

Og enda mer skal det bli når jeg kommer så langt at jeg får sydd de bleiene vi fortsatt trenger selv.
    According to Nienna - min grønne bokblogg

Comment

Wow! Så bra!

Comment

Lørdagsgodteriet her i huset i går var hjemmebakt kake og hjemmelaget marsipan. Mye bedre og en god del billigere enn ferdigsnop til en stor familie.

Comment

Åh - det høres deilig ut!!

Comment

Ja, det var i alle fall stor suksess her!
            Ungene fikk lov til å lage egne marsipanfigurer med bittelitt konditorfarge også.

Comment

Det var forresten veldig økonomisk lurt å dra hjem til foreldrene mine på tirsdag og foreldrene hans i dag... sånn omtrent rundt middagstider.

Comment

Hehe. Luring.

Comment

Til tross for lønningsdag og trang til å kjøpe både det ene og det andre, så har jeg vært flink. Ny betaling på gjeld er lagt inn i nettbanken. *peker på ticker i signaturen*

Comment

Jeg har i dag åpnet kapitalkonto som vi skal spare opp buffer på!

I tillegg har vi ventet med kjøp av peisovn til i dag når Byggmakker skulle ha kampanje på en ovn jeg likte, og det er nesten 5000,- i rabatt på peisovnen fra veiledende til kampanje!
                    Tilknytningsomsorg og Trygg Oppvekst

Comment

Så flinke dere er!
                      Det å tåle å vente litt er virkelig gull verdt.

Comment

Working...
                      X