Announcement

Collapse
No announcement yet.

Indeksfond som konfirmasjonsgave

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Indeksfond som konfirmasjonsgave

Vi vurderer å kjøpe indeksfond til vår datters konfirmasjon istedenfor å gi kontanter. Noen som har tips til hvilken indeksfond vi bør velge og hvordan vi går frem?

Klp aksjeglobal indeks 4 & 5 som er dei einaste eg spare i for tiå. Men korleis du skal gå fram veit eg ikkje. Veit ikkje kva type dotter du har men ville ha sikra dei så ho ikkje bruke dei til fest & basar.

Comment

Sparer selv i DNB Global indeks, og har gode erfaringer med det. Viktigste er at du velger noe med lav forvaltningsgebyr. Tror ikke du skal bekymre deg for mye over å gi datteren din råderett over et slikt enkeltinnskudd. Kan gi henne en verdifull læring i forhold til det å styre egen økonomi. Kontakt banken din på sikker-chat så hjelper de deg.

Selv har jeg såpass små barn at jeg sparer i mitt eget navn, i aksjesparekontoer jeg har navngitt med deres respektive navn. Både for at de ikke skal få avkortning i studiestøtte, og fordi jeg håper og forventer at det står noen hundre tusen på hver av kontoene innen de når myndig alder. Og jeg nødig vil at de skal blåse en slik sum på fest og fanteri, men heller vil gi dem pengene som hjelp til boligkjøp o.l

Comment

Henger meg på Weeknd ang. å spare til egne barn i aksjesparekonto – både for å ikke risikere å miste studeiestøtten, samt øremerke midlene til boligkjøp eller annen fornuftig bruk.
        Last edited by Østkantøkonomi; 18-05-18, 14:35.
        økonomiportalen.no

Comment

Working...
        X