Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva skal DU bruke feriepengene dine på?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hva skal DU bruke feriepengene dine på?

Feriepengene er rett rundt hjørnet, og jeg lurere på hva pengene skal brukes på? Blir det en bra ferie i år? Eller skal pengene brukes på nedbetaling av gjeld, øke sparekontoen, eller oppussing?
    Mål 2018:
    * Spare 90.000 på sparekonto innen 1. juli 2018. (46.000)
    * Spare 6.000 i fond. (1.000)
    Få jobb i 100% stilling.

Kemneren får mine feriepenger.
    Sparesiden Krimboka Emigrasjon

Comment

Restskatt...

Comment

4 av 5 ukers ferie er allerede unnagjort, så feriepengene går til vanlige utgifter samt sparing. Får vel rundt 43K i år, satser på å spare ca 30-32K.
        “No man ever stood the lower in my estimation for having a patch in his clothes: yet I am sure that there is greater anxiety, commonly, to have fashionable, or at least clean and unpatched clothes, than to have a sound conscience.”

Veien mot økonomisk frihet

Comment

Som student går alle feriepengene med på løpende utgifter gjennom sommeren - og jeg sier meg fornøyd med det :-)

Comment

I år får jeg vel 46.000,- i feriepenger samt 7000,- på skatten. Planen er å bruke 7400,- på å bli kvitt det ene kredittkortet, så bruke mye av det på innkjøp av nye møbler etc. til den nye boligen.
            Noe av det håper jeg å kunne sette av til sparing.
            Mål for 2018:
            Spare opp 10.000 på bufferkonto
            Betale ned kredittkort på 42.000 (7400)
            Bake inn resterende gjeld (370.000) i boliglån.

Comment

Det blir å nedbetale restskatten

Comment

Regner med å bruke "overskuddet"(Det som er mer en normal utbetaling) til sparing for oppussing av bad. Resten vil gå til faste utgifter som vanlig.

Comment

Får håpentligvis blir det å gå til ny studie laptop, ellers håper jeg å kunne sette noen lapper til fond eller småsparing.

Comment

Målet er å spare til huskjøp i nær framtid. Er ikke så flink til å lage konkrete planer (bare "det kan jeg bruke det til" - maange ganger), men setter som regel overskudde på en sparekonto. Deretter pleier det å bli brukt som buffer utover året for de månedene som ellers går i minus.
                    Mål for 2014:
                    • Mannens studielån (51000)
                    • Auka avdrag på huslån (m/ 4000/mnd)
                    • Organisera buffer
                    • Slutta med kredittkort
                    • Få fellesøkonomi med mannen (?)
                    • God delbetaling på ny bil

Comment

Først og fremst ekstra investeringer. Men muligens et kjøleskap også.

Comment

Om man inkluderer alle utbetalinger i juni som igjen på skatten, feriepenger og ekstravakter på helligdagene nå i mai så håper jeg på å sette av 75 000 kr til sparing. Jeg har et topplån på utleieleiligheten pålydende 39 000 kr jeg vurderer å betale ned i sin helhet. Men jeg kan få betraktielig bedre avkastning på pengene ved å låne de ut på f.eks monner. Ikke uten risiko vel å merke. Vi får se hva jeg går for Resten vil sannsynligvis gå til aksjer og fond og litt til ekstra buffer

Comment

Restskatt her også.
                          Voksen dame uten økonomisk utdannelse.

Comment

Ferie, og prøve å nedbetale litt ekstra på billån.

Comment

En god blanding av ferie, boligsparing og aksjesparing
                              [Aksjebloggen] [Målbevisst.no]

Comment

Working...
                              X