Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva er din sparerate?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hva er din sparerate?

Er det flere her som har regnet ut spareraten sin?
    Hva inkluderer du i spareraten, og hvor mye er den på? Regner du den månedlig,eller årlig?
    Mål 2018:
    * Spare 90.000 på sparekonto innen 1. juli 2018. (46.000)
    * Spare 6.000 i fond. (1.000)
    Få jobb i 100% stilling.

Varierer litt, men mellom 50-60%, inkludert avdrag på boliglån.
    “No man ever stood the lower in my estimation for having a patch in his clothes: yet I am sure that there is greater anxiety, commonly, to have fashionable, or at least clean and unpatched clothes, than to have a sound conscience.”

Veien mot økonomisk frihet

Comment

Det varierer fra måned til måned, men jeg prøver å holde meg over 40%. Jeg skulle gjerne klart 50%, men når jeg betaler nesten 7000,- i fellesutgifter i borettslaget er det ikke lett å finne ut hvor jeg kan spare mer.

Edit: Dette er beregnet måned til måned, inkludert nedbetaling av eget lån (ikke medregnet andel i borettslagslån).

Comment

Jeg har et mål om å finne eksakte tall før sommerferien, men jeg ligger på over 40 % inkl. nedbetaling av bolig- og studielån.
        økonomiportalen.no

Comment

ligge nok på rundt 60%+, dette inkluderer bsu'er, nedbetaling på lån, sparekonto, sparing til barn og sparing i verdipapir.

Comment

Jeg håper over året å ligge rundt 50% i snitt. Alt over dette blir bare bonus. I Februar, mars og april hadde jeg i samme rekkefølge 27,5%, 65% og 75,5%.

Comment

Ligger på rundt 40-60 %, det varierer en del. Regner ut månedelig og et glidende snitt på 6 mnd. Skrevet om spareraten min her: https://aksjebloggen.com/slik-sparte...lonnen-i-2-ar/
              [Aksjebloggen] [Målbevisst.no]

Comment

Working...
              X