Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaring med mybank

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by can View Post
    Ok merkelig då at innen ammerikansk litteratur er da alltid stock and bonds aldri "bank" and stocks [...]
    USA har ikke sikringsfond for bankinnskudd så vidt jeg vet. De har også tradisjonelt hatt veldig lave renter på bankinnskudd. Tror heller ikke de har den samme konkurransen på sparekontoprodukter som i Norge. Nordemenn er ganske konservative og sparer mye i bank og bolig sammenlignet med andre land, noe som gjør det mer attraktivt for bankene å konkurrere om å ha de beste vilkårene på sparekonto.

Det er mange typisk amerikanskje spare- og investeringsråd som ikke gir så mye mening i Norge, siden vi har et helt andre ordninger for sosial støtte, forsikring, etc. Våre rettgiheter som forbrukere og arbeidstakere er også mye sterkere enn i USA.

Originally posted by can View Post
    Flytte du spare/buffer kontoen din ganske ofta usikker? Eller for å sei da på ein anna måte er da stor forskjell frå år til år på kven som er i toppen.
    Ikke veldig ofte. Er nok litt for lat på den fronten. Jeg sparer gjerne på en slik måte at jeg bygger opp litt cash over tid, så flytter jeg det over i aksjer eller betaler ned på boliglånet. Er derfor ikke så veldig oppdatt av innskuddsrenta. Det jeg sparer hver måned fra lønn har uansett mye større innvirkning på nettoforumen enn noen tiendels prosentpoeng til eller fra på innskuddsrenta.

Sjekker innom finansportalen annenhver måned kanskje, men flytter faktisk pengene langt sjeldnere. Kanskje en eller to ganger i året, avhengig av renteutviklingen.

Comment

OK føle iverfall at eg ikkje har så mykje meir å gå på når da gjelde sparefronten viss eg ikkje skal ta heilt radikale grep da, så får heller konsentrera meg om å vri ut noken prosenta her og der på forskjellige bankinnskudd og spareprodukt

Comment

Monobank har nå satt ned innskuddsrenta til 1,9%.. Småpenger for min del, men irriterende at de stadig justerer opp og ned mellom de ulike aktørene..

Comment

Working...
        X