Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beste apper

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beste apper

Hei,
    Tips til gode apper for å jobbe med pengevett?

Vi bruker selv et regneark med pivottabeller, men kunne kanskje tenke oss en god app.

Jobbe med pengevett, som i budsjett og regnskap? Eller noe annet?
    Bruker ulike regneark selv, for budsjett/regnskap, utvikling av net worth og portefølje-oversikt.

På mobilfronten syns jeg det er kjekt med app fra banken, som raskt og enkelt gir oversikt over siste transaksjoner og saldo.
    I tillegg benytter jeg "Mattilbud" - som har oversikt over tilbudene i matbutikkene.

Ellers må jeg innrømme jeg er spent på hva som skjer på denne fronten ifbm innføringen av PSD2. Har vel kanskje et håp om å få en app, applikasjon, tjeneste eller lignende, som gir meg oversikt over transaksjoner på alle kort og kontoer jeg har.
    En master-oversikt over økonomien fra alle banker og finansinstitusjoner hadde vært supert.

Comment

Jeg har tidligere forsøkt å bruke Pocket Expense - Personal Finance Assistant på iOs, men det blir med litt.. Stresset med å legge inn alle transaksjoner blir for mye, så håper også at PSD2 kan gjøre arbeidet noe lettere. Jeg foretrekker excel-ark, der jeg kan importere bankutskrifter i excel, og alt går automatisk. Dette fører jo til at det ikke blir løpende, men blir i hvert fall brukt.

Ser nå at Pocket Expense er oppdatert siden sist, og jeg vil trolig gi den et nytt forsøk. Liker også at man kan legge inn butikker og andre faste betalere, det vil da kategoriseres korrekt. Denne kan også tracke net worth, gitt at man legger inn aksjer og bolig som en "konto", dog noe upraktisk.
      Besøk gjerne Aksjeinvest for oppdateringer om aksjer og investering.

Comment

For de som bare ønsker en svært enkel oversikt over hva man har brukt, med statestikk, så anbefaler jeg "Monefy". Har brukt den siden årsskiftet, og er veldig fornøyd. Veldig lettvint og enkelt å komme inn i.

Comment

Er det noen som har fått tak i appen til Dave Ramsey, Everydollar, for å prøve? Den ligger ikke i norske google play, jeg lurer på om man må ha USA som land for å få den.

Comment

Jeg liker YNAB godt. De har en gratis prøvemåned og en lang tråd her på forumet.
            Voksen dame uten økonomisk utdannelse.

Comment

Det er en slags ynab, det systemet jeg selv bruker i Excel, men vi vurderer absolutt å prøve originalen en mnd.

Comment

Working...
              X