Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gjeldsrådgivning - hjelp til selvhjelp

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gjeldsrådgivning - hjelp til selvhjelp

Denne nettsiden inneholder mye bra informasjon, forslag til brev til kreditorer, mal for oppsett av kreditoroversikt og mye mer.

http://www.bydel-alna.oslo.kommune.n...ldsradgivning/
    Last edited by Dragen; 24-06-14, 11:32.

Gjelder dette kun Bydel Arna eller har alle kommuner (NAV-kontor?) rutiner for gjeldsrådgivning?

Comment

Originally posted by ToneLiten View Post
      Gjelder dette kun Bydel Arna eller har alle kommuner (NAV-kontor?) rutiner for gjeldsrådgivning?
      Jeg mener at alle NAV kontor har gjeldsrådgivning? Om det er noe hjelp i det er et annet spørsmål.. Jeg kjenner noen som ble bedt om å selge huset, for det kom de til å miste på tvangssalg fikk de beskjed om. De ble så kastet ut på leiemarkedet og fikk mye høyere husleie. Og satt fortsatt igjen med mye boliglån i tillegg til det andre da de ikke fikk solgt til takst på så kort varsel (denne familien oppfylte kravene for å søke gjeldsordning, og kunne ha sittet med huset og kreditorene hadde fått mer penger. De endte med gjeldsordning til slutt, men etter å sammen med gjeldsrådgiver fra nav ha prøvd å rydde opp, og bare gravd seg enda mer ned...) En annen familie jeg kjenner fikk beskjed av gjeldsrådgiver på NAV at det ikke var noe å gjøre, de måtte bare la alt gå til inkasso og begynne å betale en og en ting (de hadde ingen betalingsanmerkninger, og gjelden doblet seg pga inkassoomkostningene, nå sitter de rimelig bra i det :-/ )

Comment

Denne nettsiden finnes ikke lenger.

Comment

Byttet ut linken.
          Hvorfor bruke penger man ikke har, til å kjøpe ting man ikke trenger, for å imponere folk man ikke liker?

Comment

Working...
          X