Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger råd asap

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Din net worth er jo kjempegod, jeg skjønner ikke at bankene ikke vil gi deg lån. Du snakker om å være ærlig, og det må man jo, ellers kan man risikere å komme i fengsel. Pengekrim er vel noe av det som straffes hardest her til lands. MEN det er ikke alt du trenger å si.

Du må oppgi gjeld du har (som i prinsippet er veldig lav i forhold til at du har bolig!)
    Du må oppgi de tre siste måneders inntekt, og har du hatt permisjon såpass lenge, så er det sikkert lurt å oppgi at du har permisjon og hva lønnen var og vil bli igjen forholdsvis snart.

Si du trenger det til oppussing. Ingen tvinger deg til å si at du har spilt bort kredittkort. ingen tvinger deg til å si at du tar lånet for å betalte ut kredittkort, heller.

Comment

Hvordan har det gått? Er du tilbake i jobb nå?

Vipps med kredittkort er absolutt lovlig, uten begrensinger, har selv vippset mange hundre tusen........ men farlig hvis man mister kontrollen. Og nå er det liten vits, Norwegian har netopp fjernet bonusen, og det er bare Shell MC igjen etter det jeg vet.

Payr funker også fint, der kan man betale regninger gratis med kredittkort (eller debetkort, for all del..). Jeg er imponert over Payr. Men det er begrensing på 30k/ måned, bruker man mer enn det så får man betale 1% i avgift på totalbeløpet.

Det er mye sprell man kan gjøre, særlig midlertidig, men inget går opp imot å ha overskudd over tid fra ekte verdiskapning (arbeid!). Mer penger inn enn ut !
      Heldigen meg - føler ikke penger brenner i lommen og syns forbruk er et ork

Comment

Originally posted by vonPalm View Post
        Hvordan har det gått? Er du tilbake i jobb nå?

Vipps med kredittkort er absolutt lovlig, uten begrensinger, har selv vippset mange hundre tusen........ men farlig hvis man mister kontrollen. Og nå er det liten vits, Norwegian har netopp fjernet bonusen, og det er bare Shell MC igjen etter det jeg vet
        sas mastercard fungerer også, men med begrensing på maks 4000 pr 96 timer

Comment

Originally posted by Heli View Post
          sas mastercard fungerer også, men med begrensing på maks 4000 pr 96 timer
          Takker for tipset! Har ikke det selv, har bare kort uten årsavgift. Men må nok vurdere det, nå som Norwegian har fjernet bonus.

Mye gode tips på insideflyer om det der, ser jeg
          Heldigen meg - føler ikke penger brenner i lommen og syns forbruk er et ork

Comment

Working...
          X