Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vi skal søke om gjeldsordning

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vi skal søke om gjeldsordning

Hei.

Da er tiden komt. Vi skal nå søke om gjeldsordning, men jeg kjenner at jeg gruer meg så sinnssykt mye. Ikke til å leve på minimalt i løpet av 5 - 7 år, men fordi dette høres skummelt ut. Og jeg hadde aldri trodd at vi skulle havne i denne situasjonen.

Nå bor vi på en temmelig liten plass, hvor alle kjenner alle. Også namsmannen.

Noen her som har/har hatt gjeldsordning, og kan komme med tips, råd etc.?
    Mine mål

• 10.000 kr på bufferkonto
    • Betale ned all drittgjeld
    • Spare opp egenkapital
    • Kjøpe/bygge hus

Hei.
    Namsmannen har taushetsplikt.
    Det vil bli tatt ut lysning i Norsk Lysingsblad, lenke
    Norsk lysingsblad - Sk etter gjeldsforhandlinger

Hvis noen privatpersoner er speielt nysgjerrige vil de kunne lese her om at dere søker om gjeldsordning.
    Men de får ikke ut detaljer. Sjekk selv.

Snakk med namsmannen. Han skal biståd på et hvert trinn i din sak.
    Utfylling av selve søknadsskjema, beregningher osv. Eller han oppnevner en medhjelper. Da ofte en advokat.

Følg med på alle trinn i saken. Ikke sitt å godta ting dere er uenige i.
    Spør til du forstår.
    Alle må lære, også advokater, økonomer, og namsmenn.
    Nok en gang spør.
    Ikke overlat saken til namsmannen og eventuelt hjelper.
    Dere, og kun dere er ansvarlige for gjeldsordningen. Det gjelder også alle beregninger.
    Dere kan ikke skylde på at det er namsmannen eller medhjelper som har laget beregningene, hvis noe går galt.

Send meg en e-post så skal jeg oversende et dokument som sier hva dere må og skal følge med på under en gjeldsordning, samt hva dere må få med av utgifter.

Denne gjeldsordningen vil muligens påvirke reten av deres liv.

Med vennlig hilsen
    TBergh
    Med vennlig hilsen
    Tore Bergh
    t53.berg@gmail.com

Comment

Takk for godt svar, men jeg ønsker andre sin erfaring om gjeldsordning. De som har vært gjennom det selv
      Mine mål

• Spare opp egenkapital
      • Kjøpe/bygge hus

Comment

Jeg har gjeldsordning og vil gjerne ha de dokumentene du referer til, t.berg. forøvrig til dere som skal søke. Dette er ingen skam. De nærmeste vet om at jeg har det. Lettelse og være ærlig om dette. Jeg er på andre året. Har 5 år igjen. Altså fra meg god erfaring og en fantastisk namsmann.

Comment

Hei billy.
          Du får sende meg en e-post, så skal jeg sende deg dokumentet.

Med vennlig hilsen
          TBergh
          Med vennlig hilsen
          Tore Bergh
          t53.berg@gmail.com

Comment

Originally posted by billy View Post
            Jeg har gjeldsordning og vil gjerne ha de dokumentene du referer til, t.berg. forøvrig til dere som skal søke. Dette er ingen skam. De nærmeste vet om at jeg har det. Lettelse og være ærlig om dette. Jeg er på andre året. Har 5 år igjen. Altså fra meg god erfaring og en fantastisk namsmann.
            Ok. Hvordan er det å leve på minimum? Er du alene, eller har du familie?
            Mine mål

• Spare opp egenkapital
            • Kjøpe/bygge hus

Comment

Det er ingen skam å være på gjeldsordning. Konkurslovgivningen i Norge er elendig; og krever i realiteten at man må bruke nesten 10 år fra du er bankerott til du er gjeldsfri igjen.

På en liten plass er det som regel mye mindre penger og japp enn ellers i landet. Ingen bryr seg egentlig. Og de som gjør det, føler nok mer med deg enn skulle tro, med mindre du har gått rundt og vært en pikk mot alle andre. Du er snart oppe på føttene igjen skal du se.

Comment

Originally posted by Realverdien View Post
                Det er ingen skam å være på gjeldsordning. Konkurslovgivningen i Norge er elendig; og krever i realiteten at man må bruke nesten 10 år fra du er bankerott til du er gjeldsfri igjen.

På en liten plass er det som regel mye mindre penger og japp enn ellers i landet. Ingen bryr seg egentlig. Og de som gjør det, føler nok mer med deg enn skulle tro, med mindre du har gått rundt og vært en pikk mot alle andre. Du er snart oppe på føttene igjen skal du se.
                Jeg har selvsagt ikke gått rundt å vært en pikk, det ekke no særlig Jeg sender inn søknaden i morgen. Gruer meg litt...
                Mine mål

• Spare opp egenkapital
                • Kjøpe/bygge hus

Comment

Hvordan går det med denne gjeldsordningen da? Helt greit, eller?

Comment

Hei. Vi er familie med 2 barn. Ei voksen som jeg må forsørge av ulike grunner. Må tenke over det vi bruker penger på og prioritere veldig. Men man slipper og gå med vondt i magen og søvn problemer. Lykke til

Comment

Vi har vært i kontakt med Namsmann. Vi er for unge til å kunne få gjeldsordning.
                      Mine mål

• Spare opp egenkapital
                      • Kjøpe/bygge hus

Comment

Da er det vel bare å sende søknad til luksusfellen, samt bruke snøballmetoden/ordne seg helgejobb/selge løse artikler.

Comment

Hei.
                          For unge for å få gjeldsordning?
                          Kravet til å få gjeldsordning er at du ikke klarer å betale den gjelden du skylder, og har ingen ting med alder å gjøre.
                          Be namsmannen om lovhjemmel for avslaget.
                          Dette høres ut som det reneste tøvet.

Med vennlig hilsen
                          TBergh
                          Med vennlig hilsen
                          Tore Bergh
                          t53.berg@gmail.com

Comment

Det er kanskje gjelden som var for ung/ny.
                            Neste delmål, veien mot økonomisk uavhengighet

Comment

Vi var for unge til å få Gjeldsordning. Gjelden er gammel nok.

Vi har komt i kontakt med en Gjeldsrådgiver som nå forhandler med våre kreditorer.
                              Mine mål

• Spare opp egenkapital
                              • Kjøpe/bygge hus

Comment

Working...
                              X