Announcement

Collapse
No announcement yet.

bilhold

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bilhold

Er på gjeldsordning. Fikk beholde bilen som ble taksert I en verdi av 18000. Betaler dividende på 700 kr på den. Har sist 1.5 år brukt ca 25000 I reperasjoner. Må fikse den for 10000 på nytt. Spørsmålene er om jeg kan høre med namsmann og min bank om å få lån til en ny bil som jeg ikke må betale meg I hjel på reperasjoner. Noen erfaringer på dette området? Har bolig med ca 600 000 I fri kapital.

Må du ha bil? Hva med buss/tog/sykkel?
    Mål 2017:
    Klare boliglånsbetaling som gir 15 års nedbetalingstid. 15500 kr pr mnd.

-- Normal is broke. Be weird! --

Besøk min blogg: Pengebingen

Comment

Selvfølgelig trenger jeg bilen. Har ikke brukt flere tusen på reperasjoner om jeg ikke har hatt bruk for den

Comment

"har ikke brukt xxx penger hvis jeg ikke hadde bruk for den"...

Akkurat det er ikke et argument - det har nemlig folk gjort før, uten at de har hatt reelt behov for bil.

Jeg er IKKE av typen som sier at man SKAL kvitte seg med bil - det jeg anbefaler, er at man vurderer situasjonen kaldt og nøkternt, med utgangspunkt og fokus i funksjonalitet. Bil/sykkel/annet - hvis bil, hva slags bil - finnes det varianter hvor man evt. kan kompiskjøre - etc. (Og for ordens skyld: Ingen av disse vurderingene/informasjonene trenges å offentliggjøres, jeg skriver punktene som en spørsmålsliste for internt bruk, ikke fordi jeg er interessert i andres situasjon eller avgjørelser.)

Hva spørsmålet om ny gjeld angår: SELVFØLGELIG må eksisterende kreditorer informeres - det er jo nettopp pga gjeld at man har ordningen, og at kreditorene skal få en sjanse til å få noe av sine penger igjen, før døren lukkes, er en absolutt forutsetning for hele ordningen.

Comment

Working...
        X