Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva gjør jeg??

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hva gjør jeg??

Last edited by Esp1; 13-11-15, 16:27. Reason: ....

Originally posted by Esp1 View Post
    Hei,

Mitt første innlegg på dette forumet.

Jeg har slitt med inkasso gjeld i ca 4 år nå.
    Det er ikke pga høyt forbruk eller et liv i luksus, men det endte med at jeg tok opp lån/kredit kort for å betale andre lån, noe som selvfølgelig ikke fungerer i lengden.

Har prøvd privat gjeldsrådgiver, før jeg hadde noen inkasso eller bet. anmerkninger.
    Har prøvd å få hjelp av nav sin gjeldsrådgiver, han satte bare opp et forslag som jeg måtte sende til mine kreditorer.
    Søkt to ganger om tvungen gjeldsrådgiving, første for to år siden, siste i januar i år.
    Begge gangene ble søknaden avslått, første gang var gjelden for ny, siste gang ble det avslag pga jeg tjener for mye. (480.000,- pr år brutto)
    Er ikke varig ut av stand til å betjene gjelden.

Har påleggstrekk via namsmannen, har hatt det de siste 4 åra.
    Sitter igjen med 10.000,- pr mnd til livsopphold og husleie.

All gjeld bare vokser pga rentene, enda jeg betaler ned krav for krav via påleggstrekk.
    Hadde 900.000,- i fjor, nå er den over 1 mill.

Har prøvd å få til en frivillig ordning selv i et lite opphold etter et påleggstrekk var ferdig.
    Betalte inn alt over livsopphold (dividende) og sendte ut et forslag og oppstilling til mine kreditorer.
    Men så fikk jeg et brev fra namsmannen om et nytt påleggstrekk.
    Jeg forklarte at jeg betalte etter evne.
    Men fikk beskjed om at kreditor hadde sendt inn saken før jeg hadde begynt å betale, mens det siste påleggstrekket gikk.
    Så jeg fikk avslag på det også.

Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre, er veldig sliten nå, psykisk.
    Alt er min feil, jeg vet det.

Jeg ønsker så inderlig å få til en avtale som jeg kan leve med, gjerne en frivillig ordning.

Noen forslag?
    Beklager evt skrive feil....
    Kjære deg, jeg kjenner meg så godt igjen hos deg. Jeg forstår din fortvilelse, og at psyken din ikke er helt okei nå.

Jeg har også masse gjeld, svimlende 1,1 mill. 200.000 kr av dette er billån og Lånekassen, som heldigvis ikke er gått til inkasso. Jeg har tvangstrekk på 5.000 kr i måneden, samt en hel haug med inkassosaker.

Hvilken privat gjeldsrådgiver har du prøvd? Jeg er i kontakt med inkassorådgiverne.no nå, og er strålende fornøyd! Kanskje du kan ta kontakt med de?

Ellers ønsker jeg deg all lykke videre, og håper at du virkelig kommer deg oppå igjen!
    Mine mål

• 100.000 kr på bufferkonto (50.000/100.000 kr)
    • 100.000 kr på oppussingskonto (0/100.000 kr)
    • Spare opp egenkapital (0/680.000 kr)
    • Bygge drømmehuset

Comment

Blir lettere å komme med forslag hvis du har noe mer konkret om din økonomiske situasjon.
      Eier eller leier du, sivilstatus, hvor mange lån har du og rentesats på disse, hva bruker du pengene dine på og netto utbetalt kommer jeg på i farten.

Comment

Working...
      X